annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nieuws: FE 70-300mm 4.5-5.6 G OSS first glance

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Nieuws: FE 70-300mm 4.5-5.6 G OSS first glance

Een eerste review (die ik vond ) van de nieuwe FE 70-300.

 

https://fstoppers.com/originals/first-hands-look-sony-fe-70-300mm-f45-56-lens-122829

 

en van brian smith; http://briansmith.com/sony-fe-70-300mm-f4-5-5-6-g-oss-size/

 

 

 

mijn foto's op; 500px en
9 ANTWOORDEN 9
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ben redelijk overtuigd dat dit een sper objectief wordt! Wel weeral veel geld (maar niet te vergelijken met de 300 versies met gewoon dezelfde cijfertjes...)

 

Ben toch benieuwd wie dit zou kopen. Het is wat kort als wildlife lens...wat duur voor anders gebruik misschien, ook niet bijzonder licht (850g). 

 

Ik vind het moeilijk, voor dit geld zou het bij mij persoonlijk een dilemma zijn voor de 70-200mm F4 G OSS of deze 70-300mm F4.5-5.6 G OSS...gegeven dat ze optisch aan elkaar gewaagd zijn!

 

Wat zouden jullie kiezen?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

keuzes..keuzes..:smileywink:

 

Je hebt gelijk..ook ik heb dat dilemma, vooral als ze qua output (IQ, AF snelheid, etc) vergelijkbaar blijken te zijn.

Denk dat ik dan wel naar de 70-300 zou neigen..je mist alleen wel de contante F4 (zal het niet over de 2.8 hebben, speelt in een andere competitie..). Die 100 mm extra kan tijdens een Texels fietstochtje (of verpozing elders natuurlijk) ook net iets extra's brengen in dieren/ natuurfotografie.

 

krijg wel de indruk dat Sony de wereld een beetje verrast heeft met de snelle intro van dit product (evenals de 50 mm volgens mij).

Zou het kunnen zijn dat ze het ontwerp van de 70-300 4.5-5.6 G A-mount over genomen hebben voor de e-mount? Reviews van de laatste op dyxum lijken goed.

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ben vrij zeker dat dit een compleet nieuw design is, maar ze hebben natuurlijk wel ervaring met een uitstekende 70-300mm te bouwen voor A-mount dus...ik verwacht er echt veel van! (Maar ga het nooit kopen waarschijnlijk...tenzij ik plots het licht zou zien :nauseated_face: )

 

Ik was vooral verrast met de komst van de 50mm! De eerste resultaten zijn in lijn met de verwachtingen: het presteert naar zijn prijs.

 

http://www.dpreview.com/news/4855283977/sony-fe-50mm-f1-8-real-world-samples

 

Uiteraard hebben ze deze lens niet gemaakt om de almachtige Zeiss 55mm van de troon te stoten (kan vrij moeilijk...) eerder om een betaalbaar alternatief te bieden! :wink: 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Portmixus

 

ben sowieso nog heel content met de 55 1.8, geen spijt van! Maar bedankt voor de link, even gelezen en had inderdaad niet anders verwacht...indien de 50 wel vergelijkbaar zou zijn qua prestaties had Sony volgens mij wat pissige 55 kopers gehad :smileywink::smileycool:

 

Qua nieuw design...is een beetje wat je daaronder verstaat. Kan me bijna niet voorstellen dat Sony (of welke producent dan ook) geen maximaal gebruik zou maken van eerdere en opnieuw toepasbare ontwerpen. (en die waarschijnlijk al eens qua investering terug verdient zijn :smileycool:) 

 

waarom zou je geen 70-300 kopen, (met of zonder licht)? Is dat omdat je niet zo van de lange afstanden bent of andere redenen?

Zelf gaat (tegenwoordig) mijn voorkeur ook eerder uit naar een 16-35 F? bijvoorbeeld en toch mis ik voor bepaalde situaties nog wel eens de lange brandpunts afstanden.

Ben dus erg benieuwd naar je bevindingen van de 70-200 en de 24-240 binnenkort

 

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ben iemand die er graag lichtsterke lenzen gebruikt, zowel voor de scherptediepte als voor de lichtvangende capaciteiten... Als ik voor een telelens kies, dan moet het minstens 400mm zijn. Vandaar dat ik liever 200mm F4 verkies dan 300mm F5.6... Dat wordt een lens om te gebruiken in enkel optimale omstandigheden, gebruik binnenhuis (zoals een trouwreceptie)? Dat is niet prettig werken. Door het kleinere diafragma zal de autofocus meer moeite hebben, ISO de lucht in vliegen, etc... 

 

Mijn 2e lens ooit was een sigma 70-300mm F4-5.6....die zit letterlijk al 10 jaren in de kast. Mossel noch vis voor mij... 

 

Heel persoonlijk natuurlijk! 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

ik zie dit als perfecte tele objectief voor mijn reisfotografie. Hij is vrij klein, en heeft precies de range die ik nodig heb. Ik denk ook dat het een vrij scherpe lens is dus wat dat betreft is deze lens perfect voor me.

 

Voor wildlife is hij vrij matig. De bokeh vind ik namelijk niet echt mooi. Overigens vind ik die crop op fstoppers niet echt goed. Hoge ISO en wijd open, en lijkt ook nog eens niet perfect in focus. Ik denk zelf dat deze lens wel scherp is :slight_smile:

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

http://studiomonte.be/blog/review-sony-g-lens-fe-70-300mm

 

'k krijg stilaan nog zin voor deze lens... :laughing:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

even een kort review filmpje op SAR van deze lens

 

http://www.sonyalpharumors.com/page/2/

 

 

mijn foto's op; 500px en
anserva93
Lid

Juist voor reisfotografie heb ik de afgelopen jaren met enorm veel plezier met de 70-300 Amount gefotografeerd. Als deze voor de Emount net zo goed is, neem ik per direct een volgende krantenwijk erbij ... (jeetje wat zijn die emount lenzen duur ... ).