annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Natuur en close-up fotografie met de Tamron 28-200mm F/2.8-5.6 DI III RXD op de Sony A6300.

profile.country.NL.title
robvankeulen
Lid

Natuur en close-up fotografie met de Tamron 28-200mm F/2.8-5.6 DI III RXD op de Sony A6300.

Hoi

hier weer een praktijktest met heel veel voorbeeldfoto's. Dit keer van de nieuwe Tamron 28-200mm F/2.8-5.6 DI III RXD voor FullFrame Sony E mount.

Tamron_28-200mm_Gimborn_Bomenmuseum_Doorn_NiSi_Landscape_CPL_Sony_A6300_-.jpg

Hoewel de Tamron 28-200mm F/2.8-5.6 Di III RXD ontworpen is voor de Full-Frame Sony E mount camera's, past en werkt het natuurlijk ook op de Sony E mount APS-C camera's. Op de Sony A6300 heb je daarom effectief een zoombereik van 42-300mm F/2.8-5.6 met ook een iets sterkere macromogelijkheid. Een mooie locatie om natuuropnamen te maken is het Gimborn Arboretum in Doorn. Het is een groot "park" met daarin ruim 3000 soorten bomen en barstensvol bloemen, planten, insecten en vogels. De paden zijn smal en slingeren overal doorheen en geven soms verrassende overzichten. Ik was er een tijdje terug om 8:00 al en genoot van het mooie ochtendlicht. 

Naast overzichten was ik vooral benieuwd naar de goede macro (close-up) mogelijkheden van deze lichtsterke All-In-One zoom. In de 28mm stand kun je namelijk tot 19cm. dicht bij opnamen maken met behoud van autofocus!

 

Tamron_28-200mm_Gimborn_Bomenmuseum_Doorn_NiSi_Landscape_CPL_Sony_A6300_-07146.jpg

Ik had ook nog twee verschillende POL/polarisatie filters mee die echt een groot verschil maakten bij het fotograferen van planten en bloemen. Je kunt dit zelf zien aan de hand van een paar "met" en "zonder" foto's.

 

Bekijk mijn talloze foto's en lees het verslag op: https://spark.adobe.com/page/dv8Ccguu4diMO/

ps

Aan het eind staat een link naar hoge resolutiefoto's en ook wat extra opnamen die niet in het verslag staan.

veel kijk- en leesplezier

 

groet

rob.

 

 

 

 

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Heel mooi, dank voor het delen! :slight_smile: