annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Lenskeuze voor Alpha 7 mark 3

OPGELOST
profile.country.NL.title
RolandKalb1973
Ontdekker

Lenskeuze voor Alpha 7 mark 3

Voor mijn Alpha 7 mark 3 camera ben ik op zoek naar een telelens. Gezien mijn budget heb ik de volgende objectieven op het oog:

Sony 70-200 F4

Sony 70-300 f4.5-5.6

Sigma 100-400 f 5.6-6.3

 

Ik neig naar de eerste vanwege F4 gehele zoombereik. Extra mm zijn voor mij niet leidend. Ik heb liever een erg goede beeldkwaliteit bij een 70-200 dan een iets mindere kwaliteit 70-300. De kwaliteit van de foto staat bij voorop. Prijs niet leidend om keuze te maken. 

 

Wie kan mij advies geven op basis van eigen ervaringen? 

 

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Optisch zijn ze alle drie goed. Waar de 70-200 f/4 boven aan staat. Met geen van drie doe je miskoop. Denk dat hier belangrijker is wat wil je hoofdzakelijk fotograferen? En welke brandpunt afstand gaat je voorkeur naar uit?

 

Heb tijd een 70-200 f/4 mogen testen net als de Sony 100-400 en voor mij zijn dit objectieven die samen niet mistaan in de cameratas. Bereik van 70-200 gebruik ik meer voor portret of als ik onze paarden fotografeer. En bereik van 100-400 is meer wild schieten hier in het bos of voor in de dierentuin. Ook hier weer wat wil je fotograferen en waar gaat je voorkeur naar uit qua brandpunt afstand. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Optisch zijn ze alle drie goed. Waar de 70-200 f/4 boven aan staat. Met geen van drie doe je miskoop. Denk dat hier belangrijker is wat wil je hoofdzakelijk fotograferen? En welke brandpunt afstand gaat je voorkeur naar uit?

 

Heb tijd een 70-200 f/4 mogen testen net als de Sony 100-400 en voor mij zijn dit objectieven die samen niet mistaan in de cameratas. Bereik van 70-200 gebruik ik meer voor portret of als ik onze paarden fotografeer. En bereik van 100-400 is meer wild schieten hier in het bos of voor in de dierentuin. Ook hier weer wat wil je fotograferen en waar gaat je voorkeur naar uit qua brandpunt afstand. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
RolandKalb1973
Ontdekker

Dank je wel.

 

Ik fotografeer landschap, mensen en reizen. MM heb ik niet echt nodig. Dan heb ik mijn antwoord 🙂

 

Nogmaals dank.

profile.country.NL.title
RolandKalb1973
Ontdekker

PS ik heb de 70-200 F4 gekocht en afgelopen weekend diverse zaken gefotografeerd (o.a. pony's). Ben er uberblij mee!

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. 👍

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
RolandKalb1973
Ontdekker

😁