annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

DRM machtiging op Sony e-reader PRS-T2 is weg.

profile.country.NL.title
MarikaNowakowski
Nieuw

DRM machtiging op Sony e-reader PRS-T2 is weg.

Kan geen boeken van de bieb meer lezen omdat de DRM-machtiging op mijn  Sony reader PRS-T2 weg is.

Ik heb een ADOBE-ID.

Als ik me wil aanmelden, krijg ik de foutmelding: 

E_AUTH_USER_ALREADY_REGISTERED.

Ja, en dan ?

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
ThomSBNL
Lid

Hi MarikaNowakowski,

 

Aan het error bericht te zien is het een error die aangeeft dat deze username al is geregistreerd. Zit je toevallig op de 'aanmeld/registreer pagina' in plaats van de 'inlog' pagina?

profile.country.NL.title
martien-001
Nieuw

dag mevr mijnheer ik heb een e. reader prs-T2 maar ben de mogelijkheid kwijt om boeken in de e redr te plaatsen, wellicht heb ik een bestandje per ongeluk weggegooid. kunt u me helpen? vriendelijke groet 

profile.country.NL.title
ThomSBNL
Lid

Hi martien-001,

 

Dankjewel voor je berichtje. Oei, kan inderdaad niet de bedoeling zijn!

Zelf ben ik niet zo bekend met tablets maar ik zal dit voor je navragen.


Groet,

ThomSBNL

profile.country.NL.title
ThomSBNL
Lid

Hi martien-001,

 

Ik heb het even voor je nagevraagd en zie hieronder de oplossing:

 

 

Er zijn twee manieren waarop u boeken kunt overzetten vanaf een computer naar een e-reader: 

- Door de .EPUB-bestanden (de boeken) direct naar de map van de e-reader te slepen 
- Met behulp van speciale software 

Manier 1 

De eerste stap werkt in veel gevallen, maar niet in boeken met een zogenoemde DRM beveiliging. Dit zijn boeken die u veelal legaal aanschaft via een bibliotheek of iets dergelijks. Om op deze manier boeken over te zetten, kunt u de volgende stappen doorlopen: 

1. Sluit de e-reader aan op uw computer 
2. Ga naar Deze Computer 
3. Vind bij externe schijven de e-reader 
4. 'Sleep' de .EPUB-bestanden naar de hoofdmap van de e-reader. 

Als het goed is, worden de boeken nu overgezet naar de e-reader. Helaas werkt dit alleen dus niet in alle gevallen. 

Manier 2 

Mocht het niet werken, dan kunt u het beste gebruik maken van speciale software. De twee beste voorbeelden zijn Adobe Digital Editions en Calibre. Het programma Reader for PC en Reader for Mac van Sony raden wij af, daar dit programma niet meer wordt ondersteund voor de nieuwste besturingssystemen. 

U vindt de software via onderstaande links: 

Adobe Digital Editions 
http://www.adobe.com/solutions/ebook/digital-editions/download.html 

Calibre 
http://calibre-ebook.com/ 

U kunt één van de twee programma's downloaden en installeren. Persoonlijk zou ik u eerst Adobe aanraden en mocht deze onverhoopt niet werken, het met Calibre proberen. 

Wanneer de software is geïnstalleerd, dient u in te loggen met een Adobe ID. Hiermee verifieert u dat u de eigenaar van de boeken en de e-reader bent en 'herkent' de software wie u bent. 

U kunt een Adobe ID aanmaken via onderstaande link: 

https://accounts.adobe.com/ 

Om via de software boeken naar uw e-reader over te zetten kunt u de volgende stappen doorlopen: 

1. Download, installeer en start de software op 
2. Verzeker uzelf ervan dat u bent ingelogd met uw Adobe ID 
3. Plaats de boeken in op de 'boekenplank' in het programma. U kunt de bestanden erheen slepen, of deze importeren vanuit het programma zelf. 
4. Sluit de e-reader aan. Deze zal in het programma moeten worden herkend* 
5. Vervolgens kunt u in de software boeken overzetten en verwijderen van uw e-reader. 

* Het kan voorkomen dat het programma u niet kan identificeren of uw e-reader niet kan 'verifiëren'. Mocht dit het geval zijn, dan wil ik u adviseren om de e-reader te resetten en het opnieuw te proberen. U kunt uw e-reader resetten door de instructies in onderstaande link te volgen: 

https://sony.NL/support/nl/article/11347/11347/p/73833/c/68,65909/kw/reset 

U kunt vervolgens opnieuw inloggen met uw Adobe ID op uw e-reader en het opnieuw proberen. 

 

Hoop dat dit helpt!