annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

de e reader komt niet in de bronbalk tevoorschijn

profile.country.NL.title
icufrans
Nieuw

de e reader komt niet in de bronbalk tevoorschijn

Ik heb via Bol.com een boek gekocht en gedownload en die staat ook in de "e reader for Mac." De e reader is aangsloten op mijn Mac (geeft ook aan: USB verbonden) maar mijn e reader komt niet in de bronbalk tevoorschijn en ik kan het boek er dus ook niet heenslepen en zo naar mijn e reader synchroniseren.

Ik heb een oude e reader: PRS 300

 

ik krijg ook deze melding, weet alleen niet of het er mee te maken heeftik krijg ook deze melding, weet alleen niet of het er mee te maken heeft

7 ANTWOORDEN 7
Anonymous
Niet van toepassing

Hi Frans, 

 

Welkom bij de Community. 

 

Heb je al eens geprobeerd de meest recent software te installeren? Je kunt het hier downloaden op de ondersteuningspagina van de PRS-300.

 

Groet, 

Arthur

 

profile.country.NL.title
icufrans
Nieuw

Dag Arthur,

Dank je wel.
Ja ik had al via de Sony site de laatste update gedownload. En ook de e
reader gereset. En Adobe Reader gedownload, wat volgens mij niet eens echt
nodig is bij Sony.

Vriendelijke groet,

Frans
profile.country.NL.title
icufrans
Nieuw

Hallo Arthur,

 

het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik stuur twee foto's mee in de hoop dat het duidelijk word. Ik wil graag mijn boeken kunnen downloaden op de e reader 🙂 vriendelijke groet FransSchermafbeelding 2017-12-04 om 13.39.27.pngEupQgIE1TXG9sOkLfurCVA.jpg

Anonymous
Niet van toepassing

Hi Frans, 

 

We hebben het intern voor je nagevraagd en het zou ook nog aan de USB kabel kunnen liggen. Het kan blijkbaar best zijn dat je via de kabel nog wel gewoon kan opladen, maar toch geen verbinding met de computer kan krijgen omdat daarvoor weer andere draadjes worden gebruikt. Ook gaf men aan dat het mogelijk is dat je Mac een update heeft gehad en dat daarmee de ondersteuning van de PRS300 eruit is gegooid.

 

Kan het kloppen dat dit probleem zich pas na een recente update voordeed? 

 

Groet, 

Arthur

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je kunt de software beter niet gebruiken. Gewoon het Epub bestand op het geheugen door middel van slepen in Finder. 

 

Als de Reader door Finder niet gevonden kan worden (doordat je Mac besturingsysteem deze niet ziet), probeer een Windows machine. Helaas is er niet echt een andere oplossing. Het apparaat heeft geen SD slot. 

Enige wat je hoeft te doen is de EPUB op het interne geheugen te zetten. De Reader zet het zelf in je bibliotheek. 

profile.country.NL.title
icufrans
Nieuw

Nieuwe USB kabel gaf geen oplossing. Maar omdat mijn e reader al vrij oud
is en geen verlichtien had heb ik een nieuwe gekocht. Een Kobo.

dank voor het meedenken.

Frans
Anonymous
Niet van toepassing

Graag gedaan hoor, Frans. Veel leesplezier met je nieuwe eReader!

 

Groet, 

Arthur