annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony RX 100 MV 4K

TemmermanP
Nieuw

Sony RX 100 MV 4K

Als ik een opname maak in 4K en de de camera beweeg dan is het resultaat niet goed. (enkel in 4K)

De film speelt af met horten en stoten, dwz de opname bevriest voor een heel korte tijd en gaat dan weer verder.

Het resultaat is een haperende opname.

Wat doe ik fout?

 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @TemmermanP en welkom bij de Community!

 

Mijn eerste gedachte zou zijn dat je geheugenkaart niet snel genoeg is voor de opnames.

 

 

profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Hi TemmermanP,

 

Loopt de opname vast bij het terugkijken op de camera? Of als je de beelden op de computer terugkijkt?

Bij het teugkijken op de computer dan zou het kunnen zijn dat de computer niet snel genoeg is.

 

In geval van het terugkijken op de camera. Als je bij de instellingen van de camera op 4K kan instellen, dan is de gebruikte geheugenkaart in ieder geval snel genoeg en beschikt deze ook voldoende opslagcapaciteit.
Anders kun je namelijk in het menu niet voor de optie 4K kiezen.

Wat echter wel een verschil is dat men in 4K met een snelheid van 25fps werkt en bij HD met 50fps.

Dus men zal veel langzamer met de camera panbewegingen moeten maken, anders wordt het beeld sowieso schokkerig. Dat zou dus ook het idee kunnen geven of het beeld steeds even bevriest.

 

Kan je proberen om de camera terug te zetten op AVC-HD en dan te kiezen voor 25P, dan zou hetzelfde effect op moeten treden. Als dit inderdaad zo blijkt te zijn, dan is er dus geen sprake van een defect van de kaart of de camera

 

Groeten,
Thijs