annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony cybershot DSC-RX10 IV

OPGELOST
profile.country.NL.title
theobok1
Ontdekker

Sony cybershot DSC-RX10 IV

Bij het fotograferen van een vogel tegen een blauwe lucht met maximale zoom (600mm) zie ik op de foto witte vlekken. De leverancier van de camera denkt aan lichtweerkaatsing in het objectief vanwege de maximale zoom.

Iemand anders enig idee? De camera is 5 maanden oud en dit doet zich alleen voor bij fotografie tegen een blauwe lucht met maximale zoominstelling. In andere situaties geen witte vlekken te zien op de foto's.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
theobok1
Ontdekker

Dank voor uw reactie. Ik naar de leverancier geweest met camera en foto. Leverancier vermoedt dat het komt door maximale vergroting (600 mm) en loodrecht in de lucht fotograferen waardoor mogelijke reflectie in de lens optreedt. Overigens heeft dit verschijnsel zich maar eenmaal voorgedaan. Wel te zien op een hele serie foto's geschoten op die middag.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Zou een zonnekapje het probleem kunnen verhelpen?

profile.country.NL.title
theobok1
Ontdekker

Bedankt voor de tip. Maar de bij het toestel geleverde zonnekap was keurig gemonteerd op de lens. Voor mij nog steeds een raadsel waar die vlekken vandaan komen. Wellicht heeft Sony (de fabrikant) het antwoord. Nog gesproken met beroepsfotograaf maar die kon het probleem ook niet duiden.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Dan zou ik maar gauw contact opnemen met Sony.

Onderaan deze pagina vindt je de link.

Vandaar even zoeken naar je camera en je kunt overleggen met Support over wat te doen.

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Is ook lastig om antwoord op te geven zonder een voorbeeld foto waar dit op te zien is (plaats eens voorbeeld foto met EXIF informatie). Beste kun je terug naar de winkel en samen met hen de test uitvoeren. 

 

Zit er beschermfilter op? Bij ja; verwijder deze eens. Is front element goed schoon. (stof)

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
theobok1
Ontdekker

Dank voor uw reactie. Ik naar de leverancier geweest met camera en foto. Leverancier vermoedt dat het komt door maximale vergroting (600 mm) en loodrecht in de lucht fotograferen waardoor mogelijke reflectie in de lens optreedt. Overigens heeft dit verschijnsel zich maar eenmaal voorgedaan. Wel te zien op een hele serie foto's geschoten op die middag.