annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

RX10 M4 intelligente teleconverter

profile.country.NL.title
filmw8
Nieuw

RX10 M4 intelligente teleconverter

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de digitale zoom en de intelligente teleconverter

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@filmw8 

 

Welkom op de community!

Iets meer context bij de vraag zou kunnen helpen bij beantwoording?

Ik weet dat de RX10M4 een optisch zoom bereik heeft van 25x en een digitaal zoom bereik wat afhankelijk is van welke keuzes er qua bestandsgrootte gemaakt worden.

Zie hiervoor ook de specs;

https://www.sony.nl/electronics/cyber-shot-compacte-cameras/dsc-rx10m4/specifications

 

en uit de handleiding;

Intelligente teleconverter vergroot en snijdt het midden van het beeld bij, en neemt het vervolgens op.

  1. MENU
     
    (Camera- instellingen2) → [Eigen toets(opname)] → wijs de functie [Intell. teleconverter] toe aan de gewenste knop.
     
  2. Vergroot een beeld door op de knop te drukken waaraan u [Intell. teleconverter]hebt toegewezen.
    De instellingen veranderen bij elke druk op de knop.

Hierbij tevens de link naar de online helpgids qua zoominstellingen

zoomlink 

 

Is dat wat bedoeld wordt? Of ligt de vraag anders?

 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
filmw8
Nieuw

Beste Sigiphoto, Nee, dat is niet wat ik bedoel. Ik wil graag weten wat het verschil is tussen beide en niet waar ik ze kan vinden, beide opties zijn bij mij wel bekend. Maar wat ik graag wil weten is:  wat is het verschil in resultaat is van beide opties. Er bestaat nl verschil van mening en daarom ben ik gaan zoeken en kan er niets over vinden. Is de intelligente teleconverter van de RX10M4 ook iets digitaals? En zo ja, waarom zijn er 2 opties voor hetzelfde in de RX10M4...…. Ik hoop zo duidelijk te hebben gemaakt wat mijn vraag is.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@filmw8 

 

Het grote verschil is dat de zoom in principe niet iets doet met de bestandsgrootte. (afhankelijk van keuzes door de gebruiker zoals in de handleiding genoemd wordt)

Zoals ik in mijn vorig bericht aangaf doet de intelligente teleconverter dat wel; 

"Intelligente teleconverter vergroot en snijdt het midden van het beeld bij, en neemt het vervolgens op."

 

Dat is dus een soort van croppen in/door de camera zoals ik het vertaal.

 

Waar bestaat het genoemde verschil van mening uit? Altijd handig om dat te vermelden voor de "meelezers" 😉

De community is tenslotte bedoeld om zaken te delen.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en