annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

RX10 IV - M-startscherm

profile.country.NL.title
filmw8
Nieuw

RX10 IV - M-startscherm

Ik heb sinds een paar weken een probleempje: Wanneer de camera is ingesteld op voorkeuzemenu "M" dan verschijnt het basisscherm van de M-stand te pas en te onpas. Ik kan het wel zo wegklikken met de centrale knop, maar het hoort niet. De andere standen geven tot nu toe dit probleem niet. Is dit bekend? en zo ja, wat moet ik eraan doen om dit te voorkomen?

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo @filmw8  en welkom bij de community!

 

Kun je een foto maken van het scherm dat verschijnt?

 

Groet,

Antonette

profile.country.NL.title
filmw8
Nieuw

Dit is het schermDit is het scherm

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Als het okay is dat je dit scherm nooit meer ziet kun je dat uitzetten. Waarom het ineens alleen in de M stand verschijnt is mij niet helemaal duidelijk. Met onderstaande handeling kun je dit aan of uit zetten: 

 

  1. MENU
     
    (Instellingen) → [Modusdraaiknopsch.] → gewenste instelling.

Menu-onderdelen

Aan:
Beeldt de gids voor de functiekeuzeknop af.

Uit:
Beeldt de gids voor de functiekeuzeknop niet af.

 
profile.country.NL.title
filmw8
Nieuw

Beste Amfion,
Ik begrijp wat u met uw antwoord zegt, maar at is niet waar het hier om gaat.
Ik heb geen probleem als ik van voorkeuzestand verander dat hij dat ook laat zien, hij staat dus op aan.
Maar wat ik recent heb is dat hij zomaar verschijnt terwijl ik bv de camera oppak om een foto te maken en nergens aan heb gedraaid.
Dát is mijn probleem. Zoals ik schreef: het verschijnt te pas en te onpas en niet alleen als ik van keuze verander.

Vriendelijke groet
Ria van der Wagt
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@filmw8 , Ria

 

Dat is inderdaad vreemd dat dit scherm "spontaan" naar voren komt. In dit geval zou ik eens een reset naar fabrieksinstellingen proberen. Zit in je menu (weet nu even niet welke tab zo uit m'n hoofd)

 

Dan nog eens kijken of het opgelost is.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

De reset naar fabrieksinstellingen zit bij het "gereedschapskistje" voor het "eigen menu"
Je kunt kiezen voor camera settings resetten of initialiseren. Bij de laatste ben je ook je instellingen van tijd etc kwijt maar geeft wel de meest 'schone' reset.