Deel jouw ervaring!
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een RX100M3. Fotograferen doe ik veelal in RAW-formaat. Met de Image Data Converter is voor mij goed te werken, ware het niet dat bij het importeren in Photoshop (Elements) een TIFF-bestand wordt gemaakt. Graag zou ik dit echter in JPEG willen hebben en "opslaan als" lukt binnen Elements niet in dit JPEG-formaat.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Hallo Briljantje,
Welkom op het forum, geweldige camera dat je hebt! Staat bovenaan mijn verlanglijstje 🙂
Ik begrijp eerlijk gezegd je uitleg niet heel goed, maar onderstaande kan misschien een oplossing zijn (als ik het min of meer begrepen heb).
Probeer je een raw foto te ontwikkelen tot jpeg, of na het ontwikkelen de foto proberen bewerken en vandaar photoshop elements? Met Sony image data converter kan je van raw ontwikkelen tot jpeg. Het probleem met tiff is dat je enkel kan opslaan als jpeg als je hoeveel bits per kanaal dezelfde is voor tiff als voor jpeg.
Concreet: Je moet je instellingen voor tiff omzetten naar 8bits/kanaal ipv standaard 16bits per kanaal. Dit kan je doen via: "Image>Mode>8 bits/channel" (afhankelijk van de versie van photoshop elements die je hebt) Nu zou je normaal gezien zonder problemen in jpeg moeten kunnen opslaan.
Hopelijk werkt het voor jou
Bedankt voor de feedback!
Veel plezier met je toestel alleszins