annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

foto's overzetten via wifi

profile.country.NL.title
plagge
Ontdekker

foto's overzetten via wifi

Ik ben sinds kort in het bezit van de DSC-WX500 fotocamera. Als ik een foto maak en zet het toestel dan uit dan krijg ik deze wel gesynchroniseerd naar mijn Iphone 6. Het lukt mij echter niet om de uit het camerabestand geselecteerde foto's via WIFI over te zetten van de smartphone. Wat doe ik fout?  Ik heb de laatste versie van ImagingEdgeMobile geinstalleerd en  de iphone heeft IOS 12.4.3.

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De WiFi verbinding is buiten het thuis WiFi netwerk om, namelijk een WiFi direct verbinding.

 

Begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt,


@plagge  schreef:

Als ik een foto maak en zet het toestel dan uit dan krijg ik deze wel gesynchroniseerd naar mijn Iphone 6. Het lukt mij echter niet om de uit het camerabestand geselecteerde foto's via WIFI over te zetten van de smartphone.



73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@plagge 

Welkom!

even een zoektocht in de community laat de volgende post(s) zien. O.a. een post van mij waarin ik uitleg wat de WiFi verbinding met je camera betekent;

https://community.sony.nl/t5/alpha-nex-camera-s/wi-fi-of-nfc/td-p/2680786

 

Verder heeft Sony er ook een post aan gewijd bij Tutorials/FAQ's 

https://community.sony.nl/t5/tutorials-faqs-camera-s-camcorders/verbind-uw-camera-met-uw-smartphone-...

 

Grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
plagge
Ontdekker

Dank je wel Sigi voor de snelle reactie. 

Meerdere foto's verzenden:

 

  1. Druk op MENU > Draadloos > Verstuur naar smartphone.
  2. Selecteer Deze afbeeldingAlle afbeeldingen op deze datum or Meerdere afbeeldingen.
  3. Wacht totdat er een bevestiging op het scherm verschijnt.

Nu hoeft u alleen nog maar uw camera en uw mobiele telefoon gedurende 1-2 seconden tegen elkaar te leggen, totdat de app Imaging Edge Mobile wordt gestart.

Overdracht van de foto start automatisch.

 

Dat bij elkaar leggen van beide toestellen had ik nog niet gedaan, dus dat ga ik proberen. Wat mij wel verbaast is dat ik Deze afbeelding moeiteloos kan versturen , maar de eerder opgenomen foto's die ik gemaakt heb voordat ik de camera had " bewerkt" met Imaging Edge Mobile krijg ik (nog) niet overgeseind. 

Maar zoals gezegd ik ga het straks opnieuw proberen zodra de geregistreerde  iphone van mijn vrouw weer thuis is. 😉 

 

Dan meteen maar de tweede vraag: Beperkt het registreren van iphone zich tot één toestel of kan ik  b.v. die van mij en van mijn vrouw registreren bij IEM? 

Groet, 

Geertjan  

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@plagge 

 

Indien je Imaging Edge geïnstalleerd hebt op een andere iPhone (of Android) kun je ook die gebruiken volgens mij.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
gjzinke
Ontdekker

Dank je voor de info. 

Groet, 

Geertjan