annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Foto niet overal scherp

profile.country.NL.title
Sander2791
Nieuw

Foto niet overal scherp

Vraagje: het valt mij op dat de foto,s in de stand superieur automat lang niet overal scherp zijn. Heb ik bijvoorbeeld foto's van berglandschappen dan is vooral de linkerkant onscherp. Ik ben dit niet gewend van een veel goedkopere oudere camera namelijk. Iemand een tip, idee?

Bedankt, Sander

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi Sander, 

 

Dat hoeft niet per definitie aan de automatische stand te liggen. Gebruik je een statief? Of zijn delen van je foto onscherp?

profile.country.NL.title
Sander2791
Nieuw

Hallo Vinc

Nee geen statief maar zoom bewust niet ver in en ja delen zijn onscherp

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Om welke camera/lens combinatie gaat het? Is het op alle foto's of bij een bepaald diafragma/f-getal?

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Met de informatie die je nu geeft kunnen wij enkel gokken. Wil je een gerichter antwoord. Dan is het advies om meer informatie te geven. Zoals hierboven al werd aangehaald mbt gebruikte camera en instellingen

 

Heb je een foto met volledige EXIF informatie. Dan kan men je nog beter en gerichter advies geven. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

  1. Upload een hoge resolutie foto met de exif data.
  2. Het kan namelijk aan een hele hoop dingen liggen. Ik noem er een paar. Je diafrage stond wijd op (laag getal) en daardoor had je beperkte scherpte/diepte.
  3. Je camera had je scherp gesteld op een onderwerp dat dichtbij was terwijl je enigszins was ingezoomd. De rest zal dan niet scherp zijn.
  4. Wellicht had je geschoten met een hoge iso waarde.\

Zonder foto met duidelijke exif data is dit echt kansloos om te beantwoorden.

 

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3