annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bruikbare handleiding Cybershot H400

profile.country.NL.title
MarcoB838
Lid

Bruikbare handleiding Cybershot H400

HAllo allen,

 

ik heb afgelopen week een Sony Cybershot DSC H400 besteld en binnen gekregen. Er zat een erg summiere handleiding bij.

Ik heb nogal wat zitten zoeken en googlen maar kwam ook geen andere handleiding tegen met meer informatie daarin.

Zo wou ik de camera al terugsturen omdat de zoeker erg vervormde. Schijnt er dus een wieltje naast de zoeker te zitten om scherp te stellen, ik bedoel maar.

Her en der worden er wel stappen omschreven (bijvoorbeeld, "zet steady shop op ON" echter wordt nergens uitgelegd hoe je dit moet doen.

Ik verwacht van een camere bouwer geen curcusboek, maar als ik een auto koop zit er ook een handleiding bij vol met info over alle knopjes, hendeltjes en sensoren die eraan zitten.

 

Wie kan mij helpen aan meer informatie? Of anders een uitgebreide handleiding van een ander model welke overeenkomsten heeft met de H400?

 

Alsvast bedankt, Marco

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo!

 

Het is gekend dat je aan de handleiding weinig hebt, dat is een zeer veelgehoorde klacht.

Verandering hoef je op korte termijn niet te verwachten, deels ook omdat "jonge mensen" snel met een toestel aan de slag gaan zonder het lezen van een handleiding en er relatief snel mee weg zijn. :wink:

 

Het zou mij wel verbazen dat er niet zou instaan waar je steadyshot kan vinden.

 

Als je specifieke vragen hebt, kan je ze hier wel stellen, misschien dat we je wel kunnen helpen, zonder deze camera te bezitten... :thumbsup:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
MarcoB838
Lid

Dank je wel! Valt me dan wel tegen, direct.

 

Waar ik gelijk tegen aanloop is het volgende:

 

elke keer als ik een foto heb gemaakt, duurt het enkele seconden voordat ik een volgende kan maken. Soms staat dan de tekst "neemt op" in beeld. In welke modus de camera ook staat, inzomen, uitzomen, binnen, buiten etc. Het maakt allemaal niet uit.

 

Daarnaast. De camera heeft ook een snelstand. Als ik deze gebruik en de ontspanknop ingedrukt houdt neemt deze achter elkaar door foto;s. Echter, op hetzelfde moment gaat de zoeker op zwart.

 

Het lijkt erop alsof de interne software serieus tekort schiet. De camera juist ook aangeschaft voor watersporten om snel een paar mooie foto's te maken maar tot nu toe heb ik er nog geen plezier van.

 

SD kaart is een nieuwe Lexar Premium serie van 32 Gb. 45 Mb/s en klasse 10

--K2--
Lid

Ik vrees dat er redelijk wat verschil zit tussen de Hxxx- en HXxxx-serie.  HX is het hogere gamma, sneller, handiger in gebruik, enz., maar dus meteen ook iets duurder...

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

@MarcoB838 Een schrijfsnelheid van 45 mb/s is zeker voor opnames snel achter elkaar niet toereikend. De foto's kunnen wel snel genomen worden maar niet snel genoeg opgeslagen. Hierbij speelt een combinatie van de mogelijkheden van de camera, maar ook in grote mate de schrijfsnelheid van de geheugenkaart een rol.

Ik zou zeker proberen of een snellere kaart (vaak 98 mb/s) nog verbetering biedt. Er zijn nog snellere kaarten, maar ik acht de kans heel groot dat je dan tegen de beperkingen van de processor aan gaat lopen. 

profile.country.NL.title
ironmietje
Ontdekker

Hallo,

 

Ik hoop dat je iets aan de volgende link hebt, dit is voor mij tot nu toe ook het enigste wat ik kan vinden over het gebruik van de H400. Ook ik zit te zoeken op internet om een goede gebruikershandleiding te vinden voor deze camera, niet dat ik niet kan fotograferen maar het is altijd wel pretig om te weten waar je alles kunt vinden om de camera goed te kunnen gebruiken.

 

Link:  http://helpguide.sony.net/gbmig/44880607/v1/nl/contents/contentslist01.html

Als er iemand anders nog een betere handleiding weet te vinden dan zou ook ik het fijn vinden om te weten.

 

Gr Lodewiek

profile.country.NL.title
jokustu
Ontdekker

kijk hier eens

www.sony.nl-electronics -supportt-res-manuals-4530-45306905M.pdf  

hoop dat je er wat aan heb

groet Joost

profile.country.NL.title
ironmietje
Ontdekker

hallo,

 

ik kom eigenlijk niets verder met de link die je stuurde, ik krijg een lege pagina ipv een pdf file.

als het echt een gebruikershandleiding is kun je deze dan niet gewoon plaatsen als bijlage of zo.

 

gr lodewiek

Anonymous
Niet van toepassing

Normaal gesproken kun je ook op de ondersteuningspagina in de sectie "vragen & antwoorden" zoeken, alhoewel die voor deze camera ook niet al te specifiek zijn zo te zien. Los van de Helpgids en de summiere handleiding staan er inderdaad ook geen andere handleidingen tussen.