annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bepaalde instellingen onder C1

profile.country.NL.title
MartinZon
Nieuw

Bepaalde instellingen onder C1

Goedemorgen,
ik ben nieuw op dit forum dus laat ik mij even voorstellen; Martin. Ik ben 58 jaar oud en kom nog uit het analoge tijdperk. Sinds 4 maanden ben ik de eigenaar van een Sony RX10m4. Na jarenlang met een Nikon DSLR gefotografeerd te hebben, ben ik overgeschakeld naar een Sony RX10m4. DSLR met 2 lenzen werd me te zwaar. Het fijne van de Nikon vond ik dat ik instellingen voor sport-fotografie (AF-c, shutterspeed priority, AWB, ISO auto etc.) onder één knop kon hangen en deze op elk moment kon oproepen.
Zoiets wil ik eigenlijk ook voor de RX10. Ik weet inmiddels dat ik deze instellingen in een M1 (2, 3 of 4) lokatie kan opslaan, maar het oproepen van deze geheugenlokatie (M1 in mijn geval), kan ik niet toewijzen aan knop C1.
Weet iemand of dit kan of wil ik iets onmogelijks? Zie ik iets over het hoofd of werkt Sony toch heel anders dan Nikon? Is het sowieso wel mogelijk om meerdere instellingen aan knop C1 (of C2) te hangen?
Ik hoor wel eens van mede-eigenaren "dat heb ik onder C1 hangen". Bedoelen ze dan één bepaalde instelling (alleen ISO, of alleen scherpstelgebied) of zijn dat er meerdere? Als je slechts één instelling onder C1 kan hangen, dan betekent dat nog dat ik op meerdere knoppen/menu-opties moet drukken om de camera zodanig in te stellen voor sport of bewegende objecten.
Graag jullie advies over deze prachtige camera.
Groetjes van Martin

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Noa_Sony
Lid

Hi @MartinZon,

 

Welkom op het Sony forum!

 

Bedank voor je vraag, misschien hebben onze online experts nog een tip voor je.

In de tussentijd zal ik het intern voor je navragen.

 

Met vriendelijke groet,

Noa

profile.country.NL.title
Noa_Sony
Lid

Beste @MartinZon,

 

Ik heb het intern voor je nagevraagd bij onze expert, hij zegt dat je onder de C1/C2 ed maar 1 funktie tegelijk kunt hangen. Wat men beter kan doen is de funkties on de FN-knop aanpassen. Zodra de op de FN knop drukt, dan verschijnt er een menu over het beeld en alle funkties die daar in staan kun je vervangen door de mogelijkheden die je zelf het meeste gebruikt. Deze instelling kun je veranderen door in het menu naar het 2de tabbald te gaan en daar op zoek te gaan naar “Instell.functiemenu”

 

Hopelijk helpt dit!

 

Met vriendelijke groet,

Noa