annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Maak kennis met de winnaar van onze fotowedstrijd

profile.country.DE.title
Peter_S.
Genius
1.377  Weergaven

DSC05120_e.jpgLees ons interview met onze winnaar en ontdek het verhaal achter haar winnende foto:

Vertel ons wat meer over jezelf. Waar woon je en wat doe je?

Ik woon in Leverkusen, Duitsland, en je zou kunnen zeggen dat mijn werk ook met fotografie te maken heeft, hoewel om heel andere en minder persoonlijke redenen. Ik maak foto's met een TEM (transmissie-elektronenmicroscoop) en een SEM (rasterelektronenmicroscoop).

'Normale' fotografie is gewoon mijn hobby.

Wanneer ben je begonnen met fotograferen en welke camera gebruikte je toen?

Ik was als tiener al in fotografie geïnteresseerd — dat was nog in het analoge tijdperk — en ik begon met een aantal eenvoudige 35mm-camera's. Naarmate mijn interesse toenam, stapte ik over op spiegelreflexcamera's van Minolta. Zo'n 95% van mijn foto's nam ik op dia's. Toen verloor ik mijn passie voor fotografie een paar jaar lang, maar ik hervond die toen de eerste betaalbare compacte digitale camera's op de markt kwamen. Ik betreed opnieuw de wereld van DSLR en werkte jarenlang met camera's van Canon. Toen lanceerde Sony de α6000, waar ik onmiddellijk gek op was. Ik had nog nooit zo'n hoogwaardige kleine camera gezien. Een paar jaar later werd die opgevolgd door de α6300 van Sony. En toen Sony vorig jaar de α7III introduceerde, wist ik dat ik eindelijk de camera had gevonden waar ik mijn hele leven op had gewacht. Ik verkocht een deel van mijn Canon-apparatuur en gebruik nu bijna uitsluitend de α7III.

Hoe voelde het, toen je hoorde dat je de wedstrijd had gewonnen?

Ik was echt verrast toen ik de e-mail kreeg, want ik hadnooit verwacht dat ik de wedstrijd zou winnen en was zelfs vergeten dat ik had meegedaan. :wink: Om dan de eerste prijs te winnen, dat is geweldig!

Kun je iets vertellen over de inspiratie achter het shot? 

Het beeld is een compositie. Ik legde het hoofdonderwerp vast in een werkplaats in Stefan Gesells studio in München. Daar zijn eindeloos veel accessoires te vinden (zoals hier het hobbelpaard), dus ik kreeg allemaal doldwaze ideeën. Het model stond ook open voor creatieve, maffe dingen. :wink:

Welke apparatuur en accessoires heb je voor dit frame gebruikt? Heb je het beeld nog nabewerkt? 

Ik nam de foto met mijn α7III van Sony en de 4.0/24-105. De compositie maakte ik met Photoshop®; de achtergrond is een stockfoto die ik had gekocht.

Heb je nog tips voor andere fotografen om winnende foto's te maken?

Mijn tip: probeer je eigen stijl te ontwikkelen zodat je foto's opvallen.

3 Opmerkingen