annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Maak kennis met de winnaar van onze fotowedstrijd

profile.country.DE.title
Peter_S.
Genius
463  Weergaven

Teaser.jpgLees ons interview met onze winnaar en ontdek het verhaal achter haar winnende foto:

Vertel ons wat meer over jezelf. Waar woon je en wat doe je?

Mijn naam is Artem en ik woon in Moskou. De afgelopen 4 jaar heb ik gewerkt als concertfotograaf. Concerten zijn een belangrijk deel van mijn leven.

Wanneer ben je begonnen met fotograferen en welke camera gebruikte je toen?

Ik zat nog op school in jaar 10 toen ik voor het eerst een camera in handen had. Een Canon 600D met een 18–55mm-lens opende mijn ogen. Ik fotografeerde alles wat ik zag — vrienden, bloemen, vrienden met bloemen. In mijn eerste jaar op de universiteit werd het allemaal wat serieuzer.

Hoe voelde het, toen je hoorde dat je de wedstrijd had gewonnen? 

Ik was stomverbaasd.

Tijdens de hele wedstrijd heb ik ook naar het werk van andere deelnemers gekeken, en er waren veel uitstekende inzendingen.

Kun je iets vertellen over de inspiratie achter het shot? 

Ik raak geïnspireerd door de muziek en de sfeer van het evenement en de energie van de mensen.

Wanneer ik op grote evenementen en concerten aan het werk ben, probeer ik elke fotoreportage spannend en uniek te maken. Soms heb je maar een fractie van een seconde om het juiste moment vast te leggen.

Welke apparatuur en accessoires heb je voor dit frame gebruikt? Heb je het beeld nog nabewerkt? 

Dit frame is vastgelegd met een Sony α7R3 met een groothoeklens. Foto's van evenementen verwerk ik met Adobe Lightroom en soms werk ik losse frames bij met Adobe Photoshop.

Heb je nog tips voor andere fotografen om winnende foto's te maken?

Zoek op internet, zorg dat je de nieuwe functies van je camera goed leert kennen en probeer je eigen stijl te vinden :wink:

En vooral, geef nooit op — succes komt van binnenuit!