annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Alle aandacht op de Sony World Photography Awards

jaylward
Lid
Lid
1.322  Weergaven

Sony World Photography Awards-ceremonie 

 

Met meer dan 139.000 inzendingen uit 166 landen - meer dan ooit - was de strijd om de Sony World Photography Awards dit jaar feller dan ooit. Op 30 april reisden we samen met zes gelukkige winnaars af naar het Hilton Park Lane Hotel in Londen voor de feestelijkheden. 

  

Uit heel Europa en daarbuiten kwamen winnaars van onze maandelijkse fotografiewedstrijden naar de ceremonie en het galadiner van de Sony World Photography Awards, om enkele van de grootste talenten te huldigen die zich dit jaar onderscheidden van andere zeer kwalitatieve inzendingen.

 

medium.jpgDe meest prestigieuze award van de avond, de L'iris d'Or, ging naar de 31-jarige Sara Naomi Lewkowicz uit Amerika. Haar fotoreeks "Shane and Maggie", die een aangrijpend kijkje biedt in huiselijk geweld, maakte indruk op de juryleden, die Lewkowicz unaniem uitriepen als de winnaar. Tijdens de Awards werd het werk van Lewkowicz beschreven als "onontkoombaar; gruwelijk en teder, heftig en herkenbaar, en fel afgetekend." Tijdens de uitreiking zei Lewkowicz: "Ik ben helemaal verbijsterd. Er zaten buitengewoon sterke werken tussen en ik dacht dat ik nooit zou kunnen winnen. Ik ben dolblij dat ik een award heb ontvangen! Ik ben echt overdonderd." Naast de award ontving Lewkowicz ook digitale beeldapparatuur van Sony en 25.000 Dollar (USD).

 

Een andere opmerkelijke winnaar was de iconische Amerikaanse fotografe Mary Ellen Mark. Zij won de Outstanding Contribution to Photography Award voor haar 40-jarige oeuvre. Haar documentairefotografie wordt beschouwd als een van de beste ter wereld en zij zet keer op keer een nieuwe kwaliteitsstandaard. Over de award zei Mark: "Ik ben heel dankbaar voor de erkenning die ik heb gekregen middels de Outstanding Contribution to Photography van Sony World Photography Awards. Zeer prestigieuze mensen zijn mij voorgegaan, waaronder een aantal van mijn favoriete fotografen."

 

Er werden ook awards uitgereikt in diverse categorieën, waaronder portretten, stillevens, reizen en actualiteiten. De winnaar en tweede plaats voor elke categorie vind je hier

 

 Ceremony pic.jpg

 

Sony World Photography Awards-tentoonstelling

 

De ceremonie en het galadiner van de Awards stonden niet alleen in het teken van het fantastische werk van duizenden deelnemers, maar gaven ook het startschot voor de Sony World Photography Awards-tentoonstelling in Somerset House. Met een camera in de aanslag namen wij een kijkje op de tentoonstelling en legden we het prachtige werk en de levendige sfeer van het evenement vast. De foto’s vind je hieronder. 

  

 

De tentoonstelling is geopend tot 18 mei, dus koop snel jouw toegangskaarten (als je in London bent de volgende paar dagen) voordat ze zijn uitverkocht! En als je wil dat jouw eigen werk op de tentoonstelling van volgend jaar te zien is, doe volgende maand dan mee aan de Sony World Photography Awards. Inzenden kan vanaf 1 juni. Je kan jezelf hier opgeven. 

 

A77 II-camera van Sony 

 

Tijdens de Sony World Photography Awards-ceremonie van dit jaar kondigden wij ook een spannend nieuw product aan: de A77 II-camera van Sony.

 

A77S.pngDe A77 II is een verbeterde versie van de voorganger, de A77, en beschikt over een APS-C Exmor® CMOS-sensor met 24,3 megapixels, een nieuwe speciale AF-sensor met fasedetectie-AF met 79 punten - de meeste op dit moment - en een systeem met verwisselbare lens en A-bevestiging. Bekijk de A77 II-video hieronder en neem een kijkje op de productpagina.  

  

 

 

Sony World Photography Award 2015

 

De Sony World Photography Awards van 2014 zijn net afgelopen, maar die van 2015 komen er alweer aan. Vanaf 2 juni houden we nieuwe maandelijkse wedstrijden met nieuwe thema's en interessante prijzen voor de winnaars, waaronder reizen naar Londen. Interesse? Houd dan onze blog in de gaten en zorg dat je de fijne fotografische kneepjes onder de knie krijgt!