annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waarom video's niet in een gangbaar formaat opslaan?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
VeronikaAnne
Bezoeker

Waarom video's niet in een gangbaar formaat opslaan?

Ik zie dat ook Sony deelnemers heeft aan dit forum.

Wat een teleurstelling zeg, dat ik allerlei handelingen moet verrichten voordat ik op mijn pc de gemaakte filmpjes kan bekijken... ?!? Mijn vriend had dit ooit ook met zijn sony-mp3-speler, daar konden alleen muziekbestanden op die door de Sony software werden geconverteerd. Wat een gedoe.

Als ik dit had beseft, had ik niet voor een Sony gekozen hoor! Nu al teleurgesteld 😞 Graag reactie van Sony.

Ook als je wilt editten, dus bijv filmpjes aan elkaar plakken of er stukjes uitknippen, kan dit volgens mij niet met PMB? Voorzover ik kan nagaan is de manier om de bestanden wel leesbaar te maken om ze eerst te importeren in PMB, dan te exporteren als MPG of WMV, en dan ze weer te importeren in een video-editting programma?

Wat bewerkelijk zeg! En ik koop die camera om mijn pasgeboren kindje te filmen, denkt iemand dat ik tijd heb voor zoveel omslachtig gedoe....

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Marc_Jac
Bezoeker

Beste VeronikaAnne,

Allereerst willen wij u welkom heten op het Sony Forum.

Het spijt ons te horen dat u zoveel problemen ondervind met het bewerken en gebruiken van uw camera bestanden.

De bestandssoorten waarmee camcorders werken, zijn gestandariseerde bestanden zoals gebruikelijk voor HDD-(SD)camcorders en HDD- (HD)-camcorders.

PMB is een door Sony meegeleverde browser waarmee de opnamen naar de PC of laptop gehaald kunnen worden en overzichtelijk te archiveren.

Het is geen programma waarmee u uitgebreid videomateriaal kunt bewerken en een eigen DVD-, of BlueRay-film compleet met muziek, intro’s, overgangen e.d. kunt maken.

Wilt u de videobeelden gaan bewerken op de PC of laptop dan is aanschaf van een editing programma hiertoe noodzakelijk.

Hiervoor bestaan diverse aanbieders met meer- en minder uitgebreide pakketten.

Een overzicht hiervan is ook op onze support website te vinden: http://support.sony-europe.com/tutorials/dime/editing_sw/ed_sw.aspx?site=odw_nl_NL&m=HDR-XR105E

Regelmatig worden van deze editting pakketten alweer een nieuwere versie met meer functionaliteiten aangeboden, maar ook meerdere variaties van een bestaand pakket. Nu het aandeel AVC-HD Camcorders in EU fiks gegroeid is (niet alleen Sony) zie je dat terug in de aanbiedingen van de editting software leveranciers. Sony levert zelf een professioneel pakket genaamd Vegas Pro. Vanaf versie 8 ondersteunt dit pakket ook  AVC HD formaat (.mts2).

Op PC's met Windows is vaak standaard Windows Movie Maker aanwezig waarmee eenvoudige bewerkingen kunnen worden gemaakt voor SD-formaat camcorderd. HD-video editting ondersteunt de standaard Windows Movie Maker niet.

Wilt u niet zelf gaan monteren, maar direct afspelen, dan hebben onze camorders de mogelijkheid om rechtstreeks af te spelen op uw tv.

Graag geven wij u meer toelichting.

Wij verzoeken u contact op te nemen met het Consumenten Informatie Centrum onder tel: 020-6581888.

Met vriendelijke groet,

Marc_Jac

Sony medewerker.

Message was edited by: Hans_Klis

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_BE.title
Tjenne45
Bezoeker

Het antwoord van sonny is onjuist. Filmpjes genomen met een CX115EB kunnen niet "gemonteerd worden" met Movie Maker. Je hebt Vegas Pro 10 van Sony nodig. Prijs ongeveer 500 $.

profile.country.nl_NL.title
niek01
Bezoeker

Sluit me 100% aan. Net een camcorder gekocht. Eerste filmpjes proberen op de PC te zetten....

Moet eerst een proprietary stuk sw van sony installeren. En daarna kan ik nog steeds niets met de filmpjes. Alle gangbare media spelers die op m'n PC staan kunnen niets met dit formaat.

Inderdaad is dit m'n laatste Sony. Want zo nie dus.

Moet nog een fototoestel kopen, en dat wordt dus een ander merk.

profile.country.nl_NL.title
Marc_Jac
Bezoeker

Beste VeronikaAnne,

Allereerst willen wij u welkom heten op het Sony Forum.

Het spijt ons te horen dat u zoveel problemen ondervind met het bewerken en gebruiken van uw camera bestanden.

De bestandssoorten waarmee camcorders werken, zijn gestandariseerde bestanden zoals gebruikelijk voor HDD-(SD)camcorders en HDD- (HD)-camcorders.

PMB is een door Sony meegeleverde browser waarmee de opnamen naar de PC of laptop gehaald kunnen worden en overzichtelijk te archiveren.

Het is geen programma waarmee u uitgebreid videomateriaal kunt bewerken en een eigen DVD-, of BlueRay-film compleet met muziek, intro’s, overgangen e.d. kunt maken.

Wilt u de videobeelden gaan bewerken op de PC of laptop dan is aanschaf van een editing programma hiertoe noodzakelijk.

Hiervoor bestaan diverse aanbieders met meer- en minder uitgebreide pakketten.

Een overzicht hiervan is ook op onze support website te vinden: http://support.sony-europe.com/tutorials/dime/editing_sw/ed_sw.aspx?site=odw_nl_NL&m=HDR-XR105E

Regelmatig worden van deze editting pakketten alweer een nieuwere versie met meer functionaliteiten aangeboden, maar ook meerdere variaties van een bestaand pakket. Nu het aandeel AVC-HD Camcorders in EU fiks gegroeid is (niet alleen Sony) zie je dat terug in de aanbiedingen van de editting software leveranciers. Sony levert zelf een professioneel pakket genaamd Vegas Pro. Vanaf versie 8 ondersteunt dit pakket ook  AVC HD formaat (.mts2).

Op PC's met Windows is vaak standaard Windows Movie Maker aanwezig waarmee eenvoudige bewerkingen kunnen worden gemaakt voor SD-formaat camcorderd. HD-video editting ondersteunt de standaard Windows Movie Maker niet.

Wilt u niet zelf gaan monteren, maar direct afspelen, dan hebben onze camorders de mogelijkheid om rechtstreeks af te spelen op uw tv.

Graag geven wij u meer toelichting.

Wij verzoeken u contact op te nemen met het Consumenten Informatie Centrum onder tel: 020-6581888.

Met vriendelijke groet,

Marc_Jac

Sony medewerker.

Message was edited by: Hans_Klis