annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Video wordt voor een deel wazig

profile.country.NL.title
AnjaNJ
Nieuw

Video wordt voor een deel wazig

Hallo, ik maak al lang video's met een SONY HDR_PJ530, steeds op dezelfde manier. De laatste dagen begint de video scherp, daarna wordt het beeld wazig en dan weer scherp. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

 

Ik heb de autofocus (scherpstellen) automatisch staan, en lens schoongemaakt. Ik maak video's van ongeveer 20 minuten. 

 

Groeten van Anja

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Hi Anja,


Welkom op het Sony forum! Wellicht kan een van onze camera experts je hier mee verder helpen. Zo niet, dan zal ik het intern voor je navragen.

 

 

Groeten,

Eva

profile.country.NL.title
AnjaNJ
Nieuw

Hallo Eva, als je het zou willen navragen graag. Ik maak online trainingen en heb de camera dringend nodig om video's te maken. 

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Als het zo dringend is, zou ik je adviseren een tweede camera aan te schaffen. Heb je er een als reserve.

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
ververwant
Lid

Dag Anja, 

 

Het lijkt erop dat het autofocus mechanisme niet helemaal goed werkt. Dit kan aan het mechanisme zelf liggen, maar ook aan hoe donker de ruimte is bijvoorbeeld. Als je niet zo veel verplaatst in de video of zelf de camera bedient tijdens het filmen, zou ik je aanraden de manual focus te gebruiken of de ruimte iets beter te belichten (tot sony een antwoord heeft). 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Hallo @AnjaNJ 

 

Als je de camera gebruikt zoals je altijd al deed, dus onder (vrijwel) dezelfde licht condities etc. dan zou je als eerste oplossing de camera een fabriek reset kunnen geven;

 

Zet de camera op een van de volgende manieren terug. Raadpleeg de bedieningsinstructies van uw toestel om te weten of uw camera een RESET-knop of een reset-optie heeft. De camera kan op een van de volgende manieren worden teruggezet.

  • Met de reset-optie van het menu
  • Met de RESET-knop van de camera (zie bijgevoegde afbeelding rechts)
 

 

  • Een manuele reset uitvoeren
  1. Schakel de camera uit.
  2. Verwijder de batterij.
  3. Verwijder de lithium-knoopbatterij.
  4. Laat de camera 30 seconden zonder stroom
  5. Plaats de lithium-knoopbatterij terug.
  6. Plaats de batterij terug.
  7. Schakel de camera in.

Dit zorgt ervoor dat de camcorder niet verkeerd geconfigureerd is.
Opmerking: u zult de datum en tijd opnieuw moeten instellen.

 

Indien het probleem zich dan nog steeds voordoet kunnen we verder zoeken,

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en