annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Video's niet zichtbaar in Playmemories.

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
janbos1947
Bezoeker

Video's niet zichtbaar in Playmemories.

Ik heb kortgeleden mijn PMB geupdated naar Playmemories Home.

Alleen in dir ptogramma zijn wel de foto's zichtbaar die eerder op de computer waren opgeslagen maar niet de video's. Eigenlijk heb ik al een goed programma om de foto's te tonen maar niet voor de video's dus is mijn vraag hoe krijg ik de video's te zien in Playmemories.

Bedankt.

Jan

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
janbos1947
Bezoeker

Beste Roben,

Het probleem (de problemen) zijn opgelost. Eerst het hele programma gedeinstalleerd en daarna alles weer van de grond af opgebouwd met de camera aangesloten op de computer. En alles werkt weer zoals ik het verwacht.

Nog bedankt voor het meedenken.

Jan

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Misschien een wat simpele reactie, maar heb je in het menu 'Beeld' wel de optie 'Bestandstype > alles weergeven' gekozen?

Zie je de videobestanden wel in het overzicht (linkerbalk) van PMH, m.a.w. verwijst PMH wel naar de lokatie waar de bestanden zijn opgeslagen?

profile.country.nl_NL.title
janbos1947
Bezoeker

Ja ik heb inderdaad "alles weergeven" ingegeven en ik zie in de linkerbalk wel de directories die ik heb aangewezen, maar niet de video-bstanden die daarin zijn opgeslagen.

In ieder geval bedankt voor je racrie,

Jan

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Kun je ze wel afspelen rechtstreeks uit de directories?

profile.country.nl_NL.title
janbos1947
Bezoeker

Nee ik kan niets met het programma tenminste als het gaat om video's. Inmiddels start het programma ongewenst op als ik een usb-stick of een geheugenkaart in de computer doe.

Jammer want op deze manier irriteert het programma me.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Jan

profile.country.NL.title
roben008
Lid

1. Ik bedoel het anders: kun je de bestanden afspelen zonder PMH te hebruiken, dus rechtstreeks vanuit de directory waar ze zijn opgeslagen? B.v: ga naar Mijn Documenten, open PMB (of PMH) en dubbelklik een van de AVCHD-VIDEO bestanden. Wordt dat dan wel afgespeeld?

2. Het automatisch opstarten van PMH kun je uitschakelen: In Extra naar Instellingen en dan het vinkje voor 'Importeren met PMH wanneer een apparaat wordt aangesloten' weghalen. Zou moeten werken. 

profile.country.nl_NL.title
janbos1947
Bezoeker

1. Als ik een video-bestand aanklik in de verkenner dan wordt de videoafgespeeld in Windows Media Player.

2. Dat vinklje had ik aal weg geklikt maar desondanks blijft het probramma opstarten bij het aansluiten van bijvoorbeeld een USB-stick.

profile.country.NL.title
roben008
Lid

1. Dan lijkt er niets mis met de bestanden. Als je ook zeker weet dat ze in de juiste, door PMH gebruikte map staan, wordt het moeilijk zo op afstand te zien wat er nog meer aan de hand kan zijn. Je kunt proberen je database te updaten via het menu Extra, maar dat heb je waarschijnlijk ook al geprobeerd. Heb zelf eens een vergelijkbaar probleem gehad toen ik PMB op een nieuwe PC had geinstalleerd. Een nieuwe installatie terwijl de camera was aangesloten loste dat op.

2. Heb je Windows - Automatisch afspelen misschien zo ingesteld dat PMH wordt geopend?

profile.country.nl_NL.title
janbos1947
Bezoeker

Beste Roben,

Het probleem (de problemen) zijn opgelost. Eerst het hele programma gedeinstalleerd en daarna alles weer van de grond af opgebouwd met de camera aangesloten op de computer. En alles werkt weer zoals ik het verwacht.

Nog bedankt voor het meedenken.

Jan

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Mooi dat het gelukt is! Waarschijnlijk was jouw probleem dus vergelijkbaar met dat van mij in het verleden, aangezien de installatie met aangesloten camera eea heeft opgelost.