annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony HDR-SR10E aansluiten op externe accur of powerbank

profile.country.NL.title
jaofik
Nieuw

Sony HDR-SR10E aansluiten op externe accur of powerbank

Goedemiddag,

 

Voor onderzoek wil ik vogels uren achter elkaar filmen met onder andere de Sony camcorder HDR-SR10E. Dit gaat prima op zich prima, en door extra grote batterijen kan de camera ongeveer 4 uur filmen. Daarna moet ik de batterij vervangen. Toch vraag ik me af of dit systeem beter kan worden gemaakt!

Ik zou, als de schrijfruimte dat toelaat, 8 uur continu willen filmen zonder batterij/accu-wissel. Ik dacht dat ik de camera zou kunnen aansluiten op een powerbank (met het juiste uitgangsvoltage uiteraard) en dat moet kunnen want de camera kan filmen zonder dat de batterij erin zit, dus direct op het stopcontact. Het punt is alleen de AC-ingang op de camera: dit is niet een 'normale' ingang, maar een Sony-specifieke ingang (waardoor een 'normaal' USB-AC kabeltje niet past). Zoals te zien bij de AC-L200 oplader/adapter die erbij hoort (zie voor een afbeelding bv hier https://www.kabeldirect.nl/ac-l200-oplader-netadapter-voor-digitale-sony-camera.html?gclid=EAIaIQobC...).

 

Hebben jullie misschien een idee of deze typische Sony-stekker los te koop is waardoor ik een kabel kan maken tussen camera en powerbank/andere grote accu? Ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen!

 

Hartelijke groet,

 

Herman.

 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Amal_S
Moderator

Beste Jaofik,

Welkom op het forum.

Het klinkt als een interessant onderzoek.

Je zou bij onze Service partner kunnen kijken of je deze stekker kunt vinden.

Misschien heeft iemand anders op het forum ook een idee hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Amal

Amal_S
profile.country.NL.title
jaofik
Nieuw

Beste Amal,

 

Hartelijk dank voor je antwoord. Ik zal gaan rondneuzen op de pagina van de service partner. Benieuwd of ik deze specifieke stekker kan vinden!

 

Groet,

 

Herman.