annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SD kaart laat geen video’s zien op laptops wel de foto’s

profile.country.NL.title
Niziela
Ontdekker

SD kaart laat geen video’s zien op laptops wel de foto’s

Goedendag, 

Ik heb een DSC-HX90 en wil graag de bestanden op mijn laptop plaatsten. 

De map kan wel fotos vinden en die heb ik verplaatst naar mijn laptop alleen zijn de videos nergens te bekennen. 

 

Ik heb ook geprobeerd om het via de camera zelf te doen en naar mijn smartphone te sturen, maar dan ontvang ik een melding op de camera dat het geen AVCHD ondersteunt. Vervolgens heb ik op mijn camera alles verplaatst naar mp4 maar het blijft dezelfde melding geven. 

 

 

 

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Wellicht heb je iets aan deze info uit de manual (helaas in het Engels): 

 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Als ik de SD kaart in een SD kaart lezer doe en die in een computer met Windows 10, dan opent foto's vanzelf en zowel de MP4 als de ACVHD video's worden weergegeven.

 

De MP4 tref je op de SD kaart in de map /MPROOT/100ANV01 of vergelijkbaar.

In ieder in geval MPROOT

De ACVHD  video vond ik terug in /PRIVATE/AVCHD/BDMV/STREAM

 

Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat de locatie onlogisch zijn.

 

Als je PlayMemoriesHome hebt geïnstalleerd dan vindt het programma zowel de MP4 als de ACVHD video's en speelt beide formaten af.

Ook VLC player (zelf downloaden van het internet en installeren) herkent en speelt beide formaten af.

 

Kom je er niet uit vraag dan gerust opnieuw.

 

 

 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Als je eens kijkt op PlayMemoriesCameraApps dan kan je extra software downloaden.

PlayMemoriesCameraApps.jpg

Rechtsboven in beeld kan je klikken om uitleg te krijgen hoe het geïnstalleerd wordt.

profile.country.BE.title
jocooma41
Ontdekker

Beste,

Ik heb een gelijkaardig probleem.

Ik had een HP laptop waarop ik in de jaren 2008 PlayMamoriesHome had geinstalleerd.

Nu heb ik een nieuwe HP laptop gekocht waarop ik mijn fotos en videos gecopieerd heb via een extern geheugen.

Echter de videos wil hij niet tonen in PlayMemoriesHome.  De foto WEL.

Die videos staan wel in "DE BEVATTENDE MAP"

Die zijn gemaakt met een SONY SLT-A58 ook zowat 12 jaar oud.

In de "BEVATTENDE MAP"  staan de videos als  "itemtype"  M2TS-bestand.

 

Kunt U helpen om die videos weer zichtbaar te krijgen op PlayMemoriesHome

 

Beste dank bij voorbaat

 

Joseph Cooman Ninove

e mail   jozefcooman  at  hotmail.com

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Open PlayMemoriesHome en klik linksboven.

Klik de gewenste folder aan en PlayMemoriesHome neemt de bestanden over. (vermoed ik/hoop ik voor u)

PlayMemoriesHome.jpg

profile.country.BE.title
jocooma41
Ontdekker

Beste,

Geweldig bedankt voor uw antwoord. 

Er gebeurt echter spijtig genoeg niets.

Als ik klik op MAPPEN TOEVOEGEN laat de computer mij inderdaad alle mappen zien met alle foto's één voor één op de rechterkant.   De filmpjes staan daar ook niet bij.  

Of moet ik het externe geheugen opnieuw aansluiten en alle folders her-downloaden via die klik op PlayMemoriesHome.?

Wat mij ook opgevallen is dat PMHome WEL een paar filmpjes toont die bvb als MP4-bestand op de

 BEVATTENDE MAP staan terwijl degene die PMHome NIET toont daar staan als M2TS-bestand.

Is dat de oorzaak?

Kan ik in de BEVATTENDE MAP misschien die M2TS omzetten naar MP4 ?

Hoe dan ?

Overigens heb ik ook geen idee waarom mijn SONY apparaat soms MP4 en soms M2TS filmt ?!

Graag een reactie 

Joseph 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Je zou inderdaad kunnen overwegen de M2TS bestanden om te zetten naar MP4.

Als ik gebruik maak van zo'n service zoek ik in eerste instantie naar 'Open source, M2TS to MP4' of iets dergelijks.

De keuze M2TS of MP4 zou je moeten kunnen vinden in de instellingen van de camera.

In de gebruiksaanwijzing van Sony Support zie je op de beginpagina al links over het overzetten van beelden naar PC of MAC.

 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

De gebruiksaanwijzing in PDF van uw camera rept niet van M2TS.

Video formaat.jpg

profile.country.BE.title
jocooma41
Ontdekker

Beste,

Mijn probleem is opgelost.

Blijkbaar moest ik een kabeltje (meegeleverd indertijd ) aanleggen tussen mijn camera en de computer waardoor die twee toestellen mekaar onderling begrepen.

Ik heb ook mijn camera eens geregistreerd bij SONY , wat vroeger nog niet gebeurd was,

Misschien heeft dat ook geholpen.

Ogenblikkelijk waren alle filmpjes , zelfs in M2TS, te zien op Play Memories Home.

Overigens heb ik mijn camera, die ingesteld stond op AVCHD, geswitched naar MP4, maar op het eerste zicht maakte dat geen verschil.

Waar die M2TS vandaan kwam weet ik nog steeds niet maar uiteindelijk begreep de computer het dan allemaal.

 

Beste dank voor uw hulp

 

Misschien kun je dit doorsturen naar andere mensen met hetzelfde probleem.

Mvg

Jozef