Deel jouw ervaring!
Hallo,
Ik heb nog een DCR-TRV890e die ik aansluit via iLink opmijn laptop.
Dit werkt perfect !!! .......ware het niet dat er al tijdens (op het controle scherm) en na het importeren er erg veel beeldruis is en overblijft. Het beeld opzich is vloeiend en het geluid is ook goed.
Impoteren van of- Mini-DV band of- live beeld via Win moviemaker of andere proggies, ook Premiere CS4.
Dit zelfde geldt voor het importeren via composiet mbv omvormer op de USB 2- of 3 aansluiting. (hiermee krijg ik wel veel dropped frames dus gebruik ik niet meer)
Als ik de camera via composiet of S- aansluit op de TV is het beeld kraakhelder zonder enige vorm van ruis. (ook tijdens importpoging via iLink)
Ik denk niet dat het aan mijn hardware ligt:
HP Elitebook Workstation
i7 Quadcore Hypertrading
8Gb
Win7 pro 64bit
NVidea Quadro FX2800M
IEEE 1394 poort onboard (4pin)
Win drivers en video drivers heb ik de laaste nieuwe versies van.
In apparaatbeheer staat de camera aangegeven als < Sony DV Camcorder >. (Van de Sony-driver is er geen nieuwere versie dan die uit 2006.)
Nu had ik graag hier een oplossing voor zodat ik al mijn films kan overzetten en live kan opnemen.
Grtz Diverene
Welkom,
Kijk de videosettings van de videokaart maar eens na.
Wat is de kwaliteit van een film als je deze overzet en deze afspeelt op de TV?
73's
Hallo,
even door omstandig heden niet kunnen reageren.
Ik heb de settings van de videokaart doorgenomen maar geen vreemde dingen gezien. Alles staat op standaard.
Als ik de films brand op DVD dan blijft de ruis erg aanwezig zowel op de laptop als ook op de TV. Er is dus geen verschil.
Maar als ik de camera via composiet of SVHS op de TV aansluit is het beeld ruisvrij.
Ergens gaat er dus iets fout maar wat??????????????
Van de Sony helpdesk kreeg ik het antwoord dat dit de enige goede aansluiting is op de laptop en dus niets voor me konden doen. Lijkt me sterk.
Ik zal vandeweek nog maar eens naar de computerwinkel gaan om daar wat info te krijgen.
Grtz Diverene