annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe importeren van MiniDV tapes naar laptop

profile.country.BE.title
StefanAmb
Ontdekker

Hoe importeren van MiniDV tapes naar laptop

Dag,

 

Ik heb een oude DCR-HC40E camcorder en wil al mijn oude miniDV tapes naar mijn laptop overzetten. Ik heb volgens wat ik hier op de community heb gevonden de i.link kabel aangesloten tussen camcorder en USB poort op mijn laptop. Ik heb PlayMemories geinstalleerd en als ik bestanden wil importeren, kan ik enkel de foto's/filmpjes op de memory stick importeren, maar niet de miniDV tapes.

Ik heb hier op de community al een paar oplossingen gevonden en er wordt  dan verwezen naar volgende link, maar die werkt niet meer.

http://pdf.crse.com/manuals/2586501831.pdf 

 

Dien ik de camcorder in een bepaalde modus te zetten? Als ik de display van mijn camcorder opent, staat er dat hij in USB mode is. 

 

Misschien is de kabel die ik gebruik toch geen i.link IEEE 1394. Ik vind er online veel, maar weet niet of ik een 4-polige, 6-polige... nodig heb. De kabel die ik heb steekt in de camcorder in de volgens mij USB connectie en niet in de DV connectie waar ik volgens mij die i.link kabel dien in te steken. Bovendien is het andere uiteinde van mijn kabel USB. Dus ik vermoed dat ik niet de juiste kabel heb, maar welke heb ik dan wel nodig? Bovendien heb ik geen firewire connectie op mijn laptop. Dus misschien toch gemakkelijker om een Mini-DV reader te kopen die ik dan via USB aan mijn laptop koppel? Iemand een voorstel?

 

Iemand die mij kan helpen? Ik wil zelfs ook een apart apparaat kopen waarin ik de miniDV tapes kan plaatsen en dan zo importeren naar mijn laptop?

 

Tweede vraag : stel dat het bovenstaande mij lukt, in welk formaat komen de miniDV tapen op mijn laptop. Ik zou die uiteindelijk graag naar MP4 of een meer recent formaat willen overzetten.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Stefan

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Hi Stefan, 

 

Welkom op het Sony forum! Wellicht kan een van onze experts je tips geven. Zo niet, dan zal ik het intern voor je navragen. 



Groeten,

Eva

 

profile.country.BE.title
StefanAmb
Ontdekker

Dag Eva,

 

Ondertussen zijn er wat wijzigingen aan mijn oorspronkelijke vraag. Ik heb een 2de hands laptop gekocht met Windows 10 en ook een firewire (4-pins) aansluiting. Ik heb geprobeerd om met een IEEE 1394 kabel mijn camcorder Sony DCR-HC40E te verbinden en ik zie op het LCD scherm DV-in verschijnen, dus ik veronderstel dat de connectie met de laptop OK is (of althans de kabel).... maar in PlayMemories (en ook WinDv) zie ik mijn camcorder niet. In Apparaatbeheer / Device Manager zie ik de IEEE interface wel. Ik heb ook al deze drivers proberen bij te werken, maar tot nu toe geen succes. Wat moet ik doen om dit op te lossen?

 

StefanAmb_0-1609086716084.png