annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDR-CX625 SD-card corrupt na wisselen accu

profile.country.NL.title
DannyK1966
Ontdekker

HDR-CX625 SD-card corrupt na wisselen accu

Mijn opnames raken corrupt tijdens het filmen als ik een accu verwissel wanneer deze leegraakt.

Blijf ik filmen met dezelfde accu en haal het SD-kaartje eruit dan is er niets aan de hand.

Laat ik het kaartje zitten en verwijder de accu (met scherm dicht) en doe daarna het scherm weer open dan komt de volgende melding.

 

Inconsistenties in beelddatabasebestand.

Reservekopie maken en herstellen.

enzovoort......

 

Iemand enig idee?

 

Bedankt,

 

Danny

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Welkom DannyK1996,

 

Stop je het filmen, zet je de camera uit, haal je dan de accu eruit, doe je dan de nieuwe erin, camera aan en dan weer filmen?

Of haal je de accu eruit terwijl je filmt? Dat laatste lijkt me tot de foutmelding te leiden.

 

Bij het eerste weet ik niet wat er loos is.

 

 

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
DannyK1966
Ontdekker

Bedankt Harm, het gaat om het eerste.

Filmen, stoppen (schermpje dicht) accu verwisselen, schermpje open en we gaan verder met filmen. Dit gaat zoals het hoort, echter bij het terug kijken op de camera of na het verwijderen van het SD kaartje en bekijken op een laptop dan zijn de fragmenten corrupt van voor het wisselen.

 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Het lijkt erop alsof je de accu verwijderd hebt terwijl de camera nog aan het wegschrijven was. Als er iets staat van database herstellen etc kun je hier op ja klikken. Als je dan 'cancel' doet ben je bestanden kwijt. Zo gaat het in elk geval bij de foto camera's en ik kan me voorstellen dat dit hetzelfde werkt. 

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Zo'n vermoeden had ik ook, vandaar dat ik het zo vroeg.

Het lijkt er dus op dat te vroeg de accu uit de camera wordt gehaald, dus
terwijl de camera nog stroom verbruikt om data weg te schrijven. Als dan de
stroom wegvalt, is de film niet goed afgerond...
Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Ik denk namelijk dat het schermpje dichtklappen nog niet leidt tot het klaar zijn van het schrijven van de film. Ook bij een fotocamera duurt dat soms enkele seconden.

Probeer de volgende keer eerst eens de camera echt uit te zetten? Schermpje dicht lijkt me niet voldoende...

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Het kan ook nog schelen per geheugenkaart. De ene kaart schrijft sneller weg dan de andere. Daarbij is de tekst op de kaart soms misleidend, daar wordt ook nog wel eens alleen de snelle leessnelheid vermeld en niet de -tragere- schrijfsnelheid.