annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

handycam aansluiten op laptop met usb

profile.country.nl_NL.title
pribou
Bezoeker

handycam aansluiten op laptop met usb

Ik heb de handycam dcr-hc23e overgenomen van mijn vader. Ik wil hem graag aansluiten op mijn laptop (windows7). Helaas zit hier geen firewire aansluiting op. Dus heb ik het geprobeerd met de usb aansluiting,maar de handycam wordt niet herkend door de laptop.Kan iemand mij vertellen hoe dit mogelijk is of wat ik eventueel fout doe.

Alvast bedankt.

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Heb je al geprobeerd Picture Motion Browser te installeren TERWIJL de camera is aangesloten? Bij mij loste dat het probleem van de 'niet herkende' camera op.

pribou
Bezoeker

Bedankt voor jouw reaktie.Ik heb PMB inmiddels geinstalleerd, helaas nog geen herkening door de laptop. Nu denk ik dat windows 7 dit programma niet ondersteund.

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Bij mij draait PMB prima onder Windows 7. Na de laatste update heet het programma trouwens ineens Play Memories Home, maar de functionaliteit is hetzelfde. Kijk eens of je wel de laatste versie van PMB hebt.

Message was edited by: roben008

pribou
Bezoeker

Ik heb de originele cd gebruikt, aangezien de camera al enkele jaren oud is zal deze cd inderdaad wel achterhaald zijn. Nu probeer ik een update te vinden voor play memories home maar bij het intoetsen hiervan kom ik iedere keer bij verkeerde downloads terecht.

Als het bij jou werkt onder windows 7 dan moet dat bij mij toch ook kunnen. Ik wil het zo graag!

Weet jij misschien een goede download-link voor mij? Dat zou geweldig zijn.

profile.country.NL.title
roben008
Lid

De download voor een  recente versie (compatible met Windows 7) van PMB vind je op de Sony support pagina van je camera:

http://www.sony.nl/support/nl/product/DCR-HC23E/updates

pribou
Bezoeker

Nogmaals bedankt voor alle moeite die je voor mij hebt gedaan. Ik ben naar de door jou geadviseerde site gegaan voor downloads, alleen staat nu net de type van mijn camera er niet tussen. Als ik de update wil gebruiken moet ik een usb drive nummer invullen. Deze staat echter niet op de cd van cybershot die ik er bij gekregen heb.Waarschijnlijk zal mijn camera toch niet geschikt zijn voor deze update.

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Jouw camera staat er toch echt tussen, kijk maar bij Picture Package Ver. 1.5.1. Het importeren vanaf de camera wordt in de tabel daaronder genoemd als mogelijkheid.

Edit: Nog even goed verder gelezen op de supportpagina. Het lijkt er idd op dat je niet via USB kunt importeren vanaf cassette, alleen mbv de iLink kabel. Of je een cassette of ander medium in jouw camera hebt is me niet duidelijk. In het laatste geval zou het met deze software wel moeten werken.

pribou
Bezoeker

Even een late reaktie omdat ik een weekje weg geweest ben.Ik heb inderdaad een cassette in mijn Sony camera en als ik alle informatie lees over de sony handycam dan staat er dat ik de filmpjes niet dmv een usb kabel kan importeren.

Erg jammer, ik had een stille hoop toen jij me van allerlei informatie voorzag.Als je toch nog een tip voor me hebt houd ik me graag aanbevolen.

joopvlijm
Nieuw

Hallo

Ik wil graag mijn films van mijn handycam op mijn laptop zetten maar weet niet  hoe dat moet is er iemand die me daar mee helpen kan

BVD joop