annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

8mm-films opnemen

profile.country.BE.title
etvergr
Ontdekker

8mm-films opnemen

camera: HDR-XR155E

Ik probeer 8mm-films op te nemen door projectie op een spiegelsysteem, maar de beelden op het display van de camera flikkeren. Is er een mogelijkheid om het flikkeren weg te nemen?

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoe doe je dat precies? 

profile.country.BE.title
etvergr
Ontdekker

Het spiegelsysteem bestaat uit een spiegel en een melkgles (30x40cm) in een hoek van 45° naar elkaar gericht.

De projector wordt tussen beide geplaatst in een gepaste hoek naar de spiegel gericht om op het melkglas een rechthoekig beeld te bekomen. De camera wordt binnen 1m aan de andere zijde van het melkglas geplaatst en de focus wordt op manueel vastgezet.

Ik heb al die films geprojecteerd op doek en opgenomen met de camera naast de projector, maar de beeldkwaliteit (scherpte) is veel minder dan met het spiegelsysteem. Het flikkeren van het opgenomen beeld doet zich niet altijd voor. De fllikkering zie je dan ook op het geprojecteerde beeld op het melkglas, maar wel in veel mindere mate.

Met vroegere analoge camera's werd de flikkering beperkt door de beeldsnelheid van de camera te verhogen. Als ik de snelheid van de projector verhoog, vermindert de flikkering ook, Kan ik bij de HDR-XR155E de beeldsnelheid vergroten?