annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ziggo Sport kanaal 400 en ESPN UHD kanaal 425 niet beschikbaar

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Ziggo Sport kanaal 400 en ESPN UHD kanaal 425 niet beschikbaar

Sinds gisteren heeft Ziggo op last van de ACM Ziggo Sport 4K en ESPN UHD ook beschikbaar gemaakt voor mensen met een CI+ module.

 

Ik heb een KD65-ZD9 en zie initieel na een kanaalscan deze zenders ook in de lijst staan, echter is er niet op deze kanalen af te stemmen en verdwijnen deze vrij snel na de scan uit de EPG.

 

Is hier meer over bekend? Is dit een fout in de firmware? Zo ja, gaat Sony dit probleem in een firmware update oplossen?

22 ANTWOORDEN 22
profile.country.NL.title
baswout
Nieuw

Ook hier op mijn Sony 43XF8096 hetzelfde probleem. bij zenders zoeken in voormalig ziggo gebied worden de kanalen 999, 425 en 400 niet weergegeven. Als ik kies voor zenders zoeken op voormalig UPC gebied komen de zenders wel beschikbaar. Wel jammer dat dan alle HD zenders vanaf 928 t/m 999 geplaatst worden. Ik denk dat Ziggo in deze de oplossing kan bieden. De TV kan de 4K zenders doorzetten met een CI+ Cam-kaart , maar de zender indeling zoals voorgeschreven in de setting ( voormalig ZIGGO gebied ) is niet volledig. Hopelijk gaat ziggo dit snel oplossen. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@baswout  schreef:

Als ik kies voor zenders zoeken op voormalig UPC gebied komen de zenders wel beschikbaar. Wel jammer dat dan alle HD zenders vanaf 928 t/m 999 geplaatst worden. Ik denk dat Ziggo in deze de oplossing kan bieden. De TV kan de 4K zenders doorzetten met een CI+ Cam-kaart , maar de zender indeling zoals voorgeschreven in de setting ( voormalig ZIGGO gebied ) is niet volledig.

Kies Andere provider i.p.v. UPC of Ziggo en vul de gegevens in die hier te vinden  zijn.

Zonder CI+ module is de netwerk ID 04444 en met de CI+ module 05555.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
baswout
Nieuw

Is niet gelukt op deze manier. Ik krijg de 4K zenders alleen bij de keuze van voormalig UPC met de frequenties 474000 & netwerk id 05555. Dan dien ik nog wel de een aantal HD zenders te verplaatsen ( ook RTL4 HD t/m Discovery HD en meer). Hopelijk kan Ziggo dit snel aanpassen want ik ben niet de enige met een Sony TV die hier last van heeft. Moet iets zijn wat Ziggo in de voorgezette programmering heeft staan van de Ziggo lijst.

De TV kan via CI+ 4K zenders doorzetten, maar dan alleen met de UPC instelling.  Of als daar een update van Sony voor nodig is hoop ik dat ze dit snel oppakken.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@baswout  schreef:

Is niet gelukt op deze manier.


Dan doe je iets toch fout, alle Bravia TV's die ik heb ingelezenmet 05555 wordt de HD zender volgorde altijd vanaf voorkeuze 4 ingevuld.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
baswout
Nieuw

Hallo, Ik doe niets fout.

Ik denk niet dat je begrijpt waar ik het probleem mee heb. Ik krijg de zenders ook op 4,5,6 enz op HD bij digitaal de zenders installeren. Alleen als ik de zenders 400, 425 & 999 (4K) erbij wil installeren lukt dit niet.

Ik dien dan via de UPC (oude UPC gebied) te installeren om deze zenders erbij te krijgen.

Bij deze installatie zet de TV jammer genoeg de SD zenders op 4, 5, 6 enz. en de HD zenders op 928 t/m ....

Neem van mij aan dat ik precies weet hoe mijn TV werkt ( technisch genoeg )

Ik heb dit probleem nu op meerdere Sony Tv's ondervonden ( diverse in de familie geprobeerd).

Om deze 4K zenders wel te krijgen lukt dit alleen met de UPC keuze en ja ook met frequentie 474.000 en netwerk id 05555 ingesteld maar staan de HD zenders toch echt verkeert

Ik woon namelijk in een oud ziggo gebied, het zou kunnen dat dit probleem zich niet voordoet in een oud UPC gebied dat weet ik natuurlijk niet. 

Ik hoop dus dat Ziggo dit voor Sony TV's in het voormalig Ziggo gebied snel oplost. Of dat een update van Sony dit voor elkaar krijgt.

Voorlopig dien ik nu de zenders na installatie te verplaatsen. Is wel wat werk, maar goed hopelijk een tijdeljke oplossing.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sorry Bas,

Maar jouw zender volgorde wordt ingelezen met de netwerkID 04444, deze wordt gebruikt als er geen CI+ module wordt gebruikt.

Als netwerkID 05555 wordt gebruikt staan de HD-zenders wel goed in de lijst, dit is bij alle TV's en mediaboxen het geval.

 

probeer eens een volledige scan uit te voeren.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
p_beug
Ontdekker
profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Ook hier is het probleem gewoon weer terug. (Ik kijk niet veel TV, dus het valt me nu pas weer op.)

 

Het ene moment staan de zenders in de lijst, het andere moment weer niet.

Afstemmen op de zenders werkt verder vaker niet, dan wel.

 

Het topic op Ziggo's community biedt wat handvaten die ik eens ga proberen. Wellicht dat ik daarmee verder kom.

Het lijkt me gezien de reacties hier en op het Ziggo-forum wel duidelijk dat er momenteel iets speelt in de kanalenlijst dat er voor zorgt dat in ieder geval sommige Sony TV's niet met de huidige instellingen op het standaard netwerk (5555) overweg kunnen. Waar het probleem zijn bron heeft is momenteel niet duidelijk.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Op dit moment is het, ook met de mogelijkheid om een alternatief netwerk ID in te voeren niet mogelijk om de 4K zenders in de lijst te krijgen. Wat me ook opvalt is dat de EPG op deze zenders ontbreekt. Wellicht dat het iets met elkaar te maken heeft.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het lijkt erop dat de problemen weer eens in het fZiggo gebied voor doen en niet in het fUPC gebied.

 

De complete NetwerkID lijst van het fUPC gebied is op Tweakers.net te vinden.


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!