annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

XR-48A90K - CI+ module (Ziggo) geeft geen signaal meer door

profile.country.NL.title
Delamar100
Ontdekker

XR-48A90K - CI+ module (Ziggo) geeft geen signaal meer door

Sinds dec 2023 ben ik in bezit van Sony Oled XR-48A90K. Sinds enige tijd geeft de CI+ module geen signaal meer door. In eerste instantie dacht ik dat het aan de Quantis module lag, dus ik heb vanuit Ziggo een nieuwe Smit CI+ module ontvangen. Maar ook met deze module wordt er geen signaal doorgegeven. Wanneer ik de module eruit haal dan is weergave van Ned 1, 2, 3 en Ziggo Sport wel goed. 
Inmiddels heb ik meerdere factory resets uitgevoerd en de installatie van de module volgens de Sony aanbevelingen geïnstalleerd. Ik heb het idee dat dit issue sinds de laatste Sony updates zich voordoet. Hebben meer mensen hier last van?

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk in het moederboard van de A90k.

De A90k zit waarschijnlijk nu nog in de garantie.

Meld de A90k bij Mijn reparatie aan, dit is de reparatie dienst van Sony Nederland.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Delamar100
Ontdekker

Dankjewel voor de suggestie en het toevogen van de link van het aanmeldformulier. Ik vrees ook dat dit het gevolg een hardware defect is. Ik heb de aanmelding voor reparatie gedaan.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Delamar100 

Is er al een vervolg op je reparatie aanmelding?

Ook hier is het moederbord vervangen van de X95j en de X95k i.c.m. de CI+ module vanwege de bovengenoemde beeld storingen als de CI+ module in de TV-toestelen aanwezig was.

Als tijdelijke oplossing kun je de ZiggoGO TV applicatie installeren om de TV kanalen van je abo zonder beeldstoring te gebruiken.

73's

profile.country.NL.title
Delamar100
Ontdekker

Hoi @pa3ela 

Afgelopen donderdag (15-5) zijn er 2 techinici bij mij langsgekomen. Zij hebben een nieuw moederbord geplaatst en daarna was het probleem verholpen. Had de storing ook bij mijn aankoopwinkel HelloTV gemeld, en zij hebben het ook nog aangemeld (via hetzelfde formulier als jij mij toestuurde). 

De afhandeling is daarmee zeer snel verlopen en daar ben ik dankbaar voor. Jij ook nogmaals dank voor het toesturen van de link.

De Ziggo App stond sowieso al geinstalleerd om programmaks terug te kunnen kijken. Maar de beleving om digitale televisie direct met de Sony afstandbediening te gebruiken is toch mooier. En daarmee ook het zelf kunnen opnemen van programma’s.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het is snel en goed opgelost zoals ook aan deze kant.

Je heb dezelfde gedacht als ik wat betreft de CI+ module en de ZiggoGo app, het voordeel van de CI+ module is als er een HDD ook wordt gebruikt dat de reclame doorgespoeld (ideaal tegenwoordig) kan worden. Als er een opname bezig is dan wordt er gekeken naar de ZiggoGO app omdat de CI+ module enkele zenders helaas blokkeerd.

Veel kijk plezier,

73's