annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

XH90 bugs en problemen door firmware? Hardware problemen?

profile.country.BE.title
BrunoDRT
Ontdekker

XH90 bugs en problemen door firmware? Hardware problemen?

Zijn er hier nog eigenaars van het Sony 2020 model XH90?

Terwijl er zoveel problemen zijn met deze TV en die allemaal besproken worden op Reddit https://www.reddit.com/r/bravia/comments/jcg1dv/sony_x900h_hdmi_21_discussion_megathread/?utm_source... maar hier wordt er geen woord over gerept.

Geen discussies, opmerkingen of oplossingen te vinden, of misschien kijk ik erover?

Ik kan toch niet de enige Nederlandstalige klant zijn die deze tv in 2020 heeft gekocht?

Mag hopen dat Belgische en Nederlandse XH90 eigenaars ook Sony support massaal contacteren met alle problemen zodat ook wij verder worden geholpen met bugfixes en firmware updates, en niet alleen de Amerikanen oplossingen krijgen aangereikt.

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Op dit moment zijn dit de issus die met de XH90/92 line spelen, aan de oplossingen (Firmware update) wordt (hard) gewerkt.

▪ Short screen flash or flicker can be observed on XH90/92 sets

- Disable MotionFlow on the related inputs
▪ Not possible to install satellite (DVB-S) channels
  - Contact support to receive service pack
▪ TV set is making “Click” sounds while in standby
  - Enable “Simple IP Control” in network settings
▪ TV set is rebooting randomly since the latest software update
  - Enable “Simple IP Control” and disable “RS232C Control”
▪ TV set is continuously rebooting (reboot loop)
  - Public Article: link 
▪ Back Cover looks dirty, stained
▪ No Sound from Set-Top Box connected via HDMI
  - Change HDMI mode from enhanced to standard
▪ TV is changing channels by itself (channel jumping)
  - Perform Soft Reset
▪ No Picture (sound available) when starting the TV from Standby
  - Power cycle
▪ No Power From Standby
  - Power cycle

▪ Netflix does not load (error -100 displayed).

Sound or picture concerns for XH90 and XH92 Televisions
▪ TV has no sound or picture when connected to a PS5 with an HDMI cable
  - Set HDMI mode to standard
▪ Why is the text on the TV blurry when receiving a 4K 120Hz signal from another device?
  - Will be improved with next FW

Solved
▪ Sound is not in sync with the TV picture (lip sync) or sound cracks on FY20 sets
  - Remove TuneIn / HBO Go app

Via de ondersteunings pagina van je toestel is "belangrijke informatie" te vinden.

Belangrijke informatie 

Belangrijke informatie 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
BrunoDRT
Ontdekker

Dat zijn nog maar 2 van de problemen. Mijn zoon heeft ook een XH90 dus wij hebben twee XH90 tv’s in ons gezin en die klaagt dagelijks dat zijn tv tijdens het gamen gewoonweg opnieuw opstart. Niet continu opnieuw opstarten zoals in de “belangrijke informatie” link beschreven. Is Sony van deze bug op de hoogte?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@BrunoDRT 

Vorige post geupdate met tot op heden de bekende issus en eventuele oplossingen.

suc6 ermee,
73's

profile.country.BE.title
BrunoDRT
Ontdekker

@pa3eia Bedankt voor deze duidelijke post, nu weten we aan welke problemen gewerkt wordt.

Bruno

profile.country.BE.title
BrunoDRT
Ontdekker

Zie ook een gevlekt achterpaneel erbij staan wat inderdaad ook het geval is. Mijn tv is deze week van een nieuw moederbord voorzien en bij het reinigen van de achterkant is mij dit ook opgevallen dat deze niet proper te krijgen is.

Ook jammer dat Sony voor deze tv heeft geopteerd om een clipsysteem te gebruiken ipv schroeven om het achterpaneel te verwijderen. Technieker had de grootste moeite om deze te verwijderen, trekken, sleuren. Resultaat is dat het achterpaneel niet meer zo strak vastzit als dat het nieuw was.

Bruno

profile.country.NL.title
LVBravia
Ontdekker

november 2020 een 65 inch XH9299 aangeschaft. Goed getest en mooie BF aanbieding bij bekende TV winkel in Arnhem.

Echter geen TV zonder problemen. 

als eerste:

direct bij installatie al problemen geconstateerd met de HDMI verbinding met mijn Denon X1000 receiver.

als de TV uit staat heb ik een onregelmatige audio hik (uitval) als ik enkel radio wil luisteren vanaf mijn glasvezel box.

Probleem is op te lossen door ofwel de HDMI uit de TV te trekken ofwel de TV in te schakelen. Beide geen acceptabele oplossing natuurlijk. Lijkt er duidelijk op dat de TV iets via HDMI doet wat niet moet ook al staat deze in stand by.  Sony gevraagd , maar heeft hier uiteindelijk geen oplossing voor ( firmware update , Bravia sync uit, diverse resets etc.),  behalve dat het dan aan de Denon receiver ligt. Vreemd omdat ik met geen enkele andere TV in huis dit probleem heb. Maakt daarbij overigens niet uit welke HDMI poort van de  TV ik gebruik van Receiver naar TV.

Als tweede :

in de kerstvakantie maar eens geprobeerd wat films vanaf HDD USB af te spelen. Uiteindelijk gelukt na diverse kopieer acties met externe schijven. Mooi beeld met 1080 films. Maar tot mijn verbazing blijft de USB poort met aangekoppelde schijf altijd actief , of de TV nu aan staat of uit. Onzinnig natuurlijk , stroom verslindend en ook niet goed voor levensduur HDD schijf lijkt mij. Ook bij Sony nagevraagd : antwoord USB is niet aan of uit te schakelen. Raar antwoord omdat ik dit van de TV zelf verwacht net als bij al mijn vorige en huidige TV`s en ook normaal bij iedere PC toch?

Als derde: 

Tussen kerst en nieuwjaar dagelijks de Top 2000 langdurig op TV aan gehad. Tot mijn verbazing met regelmaat melding dat de TV ``wegens langdurige inactiviteit binnenkort uit zal schakelen tenzij een willekeurige knop op de AB gedrukt wordt``. Vreemd als ik doorlopend op TV het signaal van de glasvezeldecoder via HDMI van mijn receiver kijk. Ook dit fenomeen bij Sony gemeld , echter nog geen reactie op gekregen.

Ben op internet al aan het speuren geweest naar deze problemen en vond bijvoorbeeld op de UK community  direct al gelijksoortige problemen met Sony Android TV `s.

Heb nog even overwogen om de Denon te vervangen door een STR DN 1080 (ook goed getest) maar kom ook hierover gelijk al meerdere problemen tegen op de UK community. Vanzelf aan en uitschakelen van de receiver en diverse problemen in combinatie met Sony Android TV. Maar even niet doen dus.

Al met al geen goede ervaring met mijn (eerste ) Sony TV, had er veel meer van verwacht.

Ik hoop op een oplossing maar vrees dat de connectiviteits problemen die ik geconstateerd heb niet zo maar met firmware updates op te lossen zijn, zeker niet gezien de reacties van Sony  customer support tot heden.

Overigens is mij ook opgevallen dat de back cover er smoezelig uit ziet. Al is dit voor mij wel het minst van belang.

Ik denk er inmiddels al over de winkel waar ik gekocht heb te vragen naar de mogelijkheden voor een omruil naar een andere TV. Ze zijn helaas lastig te bereiken en heb nog geen reactie op mijn berichte die ik hen voor de kerst al stuurde. 

benieuw of er meer ``gedupeerden`` zijn.

groet 

SV

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

<Quote> als ik enkel radio wil luisteren vanaf mijn glasvezel box:

Gebruik de optische verbinding tussen de mediabox en de X1000

<Quote>wegens langdurige inactiviteit zal deTV  binnenkort uitschakelen tenzij een willekeurige knop op de AB gedrukt wordt:

Op de ondersteunings pagina van de XH9299 is de "Helpgids" te vinden, zoek in de "Helpgids" op gebruik.

Firmware (v6.0414) up-to-date?

suc6 ermee,
73's

profile.country.NL.title
LVBravia
Ontdekker

dank voor de reactie,

<Quote> als ik enkel radio wil luisteren vanaf mijn glasvezel box:

Gebruik de optische verbinding tussen de mediabox en de DENON X1000

heb ik gemaakt , geen verschil , probeer vanavond nog de optie met HDMI direct naar TV en optisch naar Receiver, is dan echter een noodoplossing  als dat werkt , heb niet voor niets een HDMI receiver gekocht destijds

<Quote>wegens langdurige inactiviteit zal deTV  binnenkort uitschakelen tenzij een willekeurige knop op de AB gedrukt wordt:

Op de ondersteunings pagina van de XH9299 is de "Helpgids" te vinden, zoek in de "Helpgids" op gebruik.

had ik al doorgespit , zal nog eens kijken

Firmware (v6.0414) up-to-date?

ja, was eerste actie na aanschaf

groet SV