Deel jouw ervaring!
Mijn 65inch XG9505 geeft wazig beeld bij sportbeelden.
Bij voetballers en sportauto’s zie ik een soort heldere aura aan de randen van de spelers en auto,s.
Met KPN, Ziggo en de App beelden zoals Netflix etc....
2 monteurs van Ziggo vonden het beeld ook slecht, en die kunnen het weten want ze zien iedere dag meerdere tvbeelden.
Bij rustig beeld is hij vlijmscherp.
Al diverse instellingen en een reset geprobeerd maar totaal geen verandering.
Maar ik ben bang dat de monteur van Sony zal zeggen dat het beeld normaal is en ik vette voorrijkosten etc... moet betalen.
Nu 9mnd oud.
Het beeld is altijd zo slecht geweest.
Iemand het zelfde probleem gehad of wie weet de oplossing?
Al veel instellingen geprobeerd waaronder ook de instellingen van diverse reviews of forums.
Ook gewoon de standaard instellingen geprobeerd.
Nu:
Beeldmodus- standaard
motionflow-gebruiker
soepelheid 2
helderheid 1
filmmodus Auto
beeldscherpte 53
realiteits creation- handmatig
resolutie- 83
willekeurige ruis- uit
digitale ruis-uit
Vloiende gradatie- laag
Bij Video-opties alles op auto
zwart aanpassen- midden
contrastoptimalisatie - midden
Lokaal dimmen- midden
X-tended range- hoog
Auto.beeldmodus - uit.
Zet de Beeldmodus eens op Gebruiker i.p.v. op Standaard.
suc6 ermee,
73's
Geen oplossing dus.
Mijn eerste Sony TV ooit maar ook meteen mijn laatste.
Ik begrijp, dat je gebruik maakt van Ziggo met een mediabox voor je TV beelden. Heb je al eens geprobeerd gebruik te maken van de ingebouwde tuner van je TV. Ik lees op het Ziggo forum nog wel eens over het gebruik van HDR in combinatie met de Mediabox Next. Steek je coax kabel eens in je TV en laat hem scannen naar de zgn. Free To Air zenders. Het is het proberen waard. De combinatie mediabox met een Oled TV geeft soms ook problemen hoewel jou TV geen Oled uitvoering is. Maar toch.
Succes. Gr, Arie
Werkt niets beter.
Via de Netflixapp ook slecht bij wielrennen, voetbal en F1.
ik denk dat die beeldchip niet super werkt. Te traag.
Zal het reparatiebedrijf is bellen wat de kosten zijn als ze het niet erkennen?
Ik zie op Trusted veel negatieve reviews over dit bedrijf!
Helaas ontbreek de informatie welke setup je gebruikt met de XE9505.
Arie neemt aan dat je een mediabox van Ziggo gebruikt en stelt voor om de XE9505 eens de verbinden met de coax, wat is hier het resultaat van de beeldkwaliteit op de NPO HD zenders? Ook noemt je KPN. Staan de mediaboxen wat betreft het HDMI uitgangs signaal wel goed ingesteld of de HDMI-poorten van de XE9505?
73's
Ik heb KPN en Ziggo tegelijk gehad.
Beide slecht.
Als ik kijk via de App,s dan is het ook slecht.
Nu TV en internet van KPN.
Dat het op Netflix van de App ook slecht is is wel een bevestiging dat de TV niet goed is.
Op alle manieren is hij dus zeer matig bij snelle beelden.
Wat te denken van om je garantie bij de winkel van aankoop te claimen?
suc6 ermee,
73's