Deel jouw ervaring!
Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.
Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is.
De melding "wel verbonden, geen internet" komt doordat de tijd op de tv verkeerd staat. Je lost het op door de juiste tijd in te stellen. Daar zijn meerdere manieren voor, zoals het opnieuw instellen van de tv, wat jij gedaan hebt. Ik zag dat je ook een probleem had met de wifi-instellingen zelf, wat je hebt opgelost door een android-toestel te koppelen tijdens de installatie, maar dat is een ander issue.
Nou het zit iets anders....ik ging resetten vanwege wel verbonden geen internet.
Tijdens installatie werd via mijn Google account gevraagd of ik verder wilde instellen met een android apparaat....daarbij nam,blijkbaar, de tv het wifi wachtwoord over, want die heb ik niet meer in hoeven voeren.
Bedankt voor het verhelderende antwoord! TOP!
Als ik fabrieksinstellingen terugzetten selecteer/uitvoer gebeurt er niets.
Heeft iemand nog een trucje.
Dit alles om te kijken of mijn internet weer werkend te krijgen.
bij deze meld ik me ook met het wel verbonden zijn maar geen ethernet hebben wat heel raar is aangezien Netflix werkt en de rest op tv niet. En natuurlijk werkt het internet verder heel erg goed in huis. Hoe is dit ontstaan bij mij, ik was namelijk bezig met stroom omleggen dus heb de hoofdschakelaar uitgezet toen ik klaar was met alles en het stroom weer aangesloten had wilde ik savonds weer tv kijken en toen begon dus het probleem. Ik heb letterlijk alles nagekeken en uitgeprobeerd, maar het enige dat tot nu toe werkt is de fabrieksinstellingen terug zetten. Als iemand een andere oplossing heeft hoor ik het graag. En nee dit heeft totaal niks te maken met de klok instellingen.
Waarschijnlijk haal je de stroom van het toestel af en is er een mediabox aangesloten.
De tijd (1 uur achter) is niet de juiste tijd in het toestel en dan treed de beveiliging in werking.
In de Sony Community is er een Work-a-round met sinds gisteren een update naar de Sony Community UK.
In de post van hemant0102 in het UK topic staan 4 oplossingen.
suc6 ermee,
73's
Ik heb Sony benaderd en verwezen (d.m.v. het meezenden van url) naar dit probleem.
Zij gaven mij de volgende oplossing die al een keer genoemd is. Onderstaand de uitleg.
Deze hielp prima. Mijn probleem had te maken met tijdsverschil tussen televisie en router.
Echter tijd was gedisabled.
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.
Graag willen wij u adviseren om te controleren of u onderstaande software heeft op uw TV.
https://www.sony.nl/electronics/support/lcd-tvs-android-xe85xx_x85xxe-series/kd-55xe8599/downloads/0...
Tevens willen we u verzoeken om de volgende stappen één voor één uit te voeren.
Fabrieksinstellingen herstellen
Ga naar Home - Instellingen - Opslag en Herstel - Fabrieksinstelling - voer deze uit
Wanneer u de fabrieksinstellingen doet, willen wij u vragen om stap 2(verbinding met smartphone) en stap 3(verbinden met netwerk) over te slaan. Wanneer u de keuze voor het land heeft, verzoeken wij u om Belgie te kiesen, u kunt de taal op Nedelands in te stellen. tevens willen wij u verzoeken om de datum en tijd handmatig in te stellen. Wanneer dit op automatisch staat, kan dit problemen geven met de internetverbinding.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 3469524 voor Nederland of 02 7131626 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.
Dit onlangs (eind juli 2020) meegemaakt. Erg vervelend. Ligt niet aan netwerk. Tv verliest blijkbaar ergens de juiste jaar- en tijdsaanduiding. Dit wordt dan weer niet verdragen door de geïnstalleerde apps met uitzondering van Netflix. Netwerk is wel nog zichtbaar maar wachtwoord wordt niet geaccepteerd.
Oplossing.... fabrieksinstellingen resetten. Dan werkt het weer.... voor even. Weer krijgt het stomme ding dementie en vergeet weer de tijd. Deze was niet in te stellen bij tijd en datum en bleef daar dus grijs. Dit hele proces 3x doorlopen. De vierde keer heb ik gekozen voor de instellingen van Nederlands met als toevoeging "(Belgisch)" In de verdere instelling heb ik gekozen om niet de netwerktijd te gebruiken en ook niet de tijd van de mediabox (want die heb ik op die tv niet) Tijd dus gewoon laten instellen indien nodig door mezelf. De rest van de installatie verliep soepel wegens het inloggen met Googlenaam en wachtwoord. Volgende dag ook weer gekeken of de tijd/datum nog in te stellen is, dit blijkt zo te zijn. Ik hoop dat het zo is opgelost en dat jullie die dit lezen en hetzelfde irritante probleem hebben, het zo ook kunnen oplossen. Mocht de tijd weet ontregeld raken hoop ik dat het is opgelost door de tijd weer handmatig te kunnen instellen. Dit zal ik laten weten als het weer zou voorkomen. Veel succes! Groetjes Jos