Deel jouw ervaring!
Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.
Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is.
@jphermsen Sony heeft het probleem inderdaad al lang opgelost met de laatste update!
Ik heb net als degene die deze rubriek gestart is de melding "verbonden geen internet" op mijn
SONY Smart tv Model KD-43XF8096.
Ik heb bij instellingen het wifisignaal opgezocht en zie dat daar een IP-adres is ingevuld.
Ook is een MACadres ingevuld.
Signaalsterkte: uitstekend
Proxyinstellingen: Geen
IP instellingen: DHCP
Tot voor kort waren er geen problemen. Dus er is mij inziens geen reden om aan de ingevulde MAC en IP adressen te twijfelen.
Dat heb ik dus gecontroleerd
Soms helpt het om zowel van het modem als van de TV even de stekker uit het stopcontact te halen.
Staat de interne tijd van de XF8096 wel op de juiste tijd zoals in dit topic blijkt?
73's
Haai, aangezien Sony wat heeft verbeterd in de laatste firmware, vermoed ik dat voor jouw TV KD-43XF8096 eerst een Firmware-update naar v6.7165 (Releasedatum: 26-05-2021) gedaan moet worden. Deze vind je met handleiding via:
https://www.sony.nl/electronics/support/lcd-tvs-android-xf80xx-series/kd-43xf8096/software/00262498
Als dat al gedaan had en toch niet helpt, lees dan op pagina https://community.sony.nl/t5/android-tv/wel-wifi-geen-internet/td-p/2577593/page/17 de verhaaltjes van TheRealBarnes en RoRoe29 eronder. De stappen daarin zou je ook kunnen proberen als de firmware-update niet genoeg is.
Succes en hou ons op de hoogte!
Sony heeft helemaal niets opgelost. Op dit model 9005 ook hetzelfde probleem. Na veel andere tips uiteindelijk terug gegaan naar fabrieksinstelling. TV heeft een dagje gewerkt. Nu opnieuw TV aan, en hoppa" GEEN INTERNET VERBINDING".
Hou op schei uit, de beeld kwaliteit is goed van de tv maar daar is alles mee gezegd software matig echt een slechte tv en voor mij echt nooit meer sony tv ik erger me kapot €1700 betaald en alleen maar dit soort fouten en problemen en de de service is net zo slecht.
Vreemd,want bij ons draait hij al vier jaar probleemloos maar wel met een vaste internetverbinding.
Inderdaad vreemd, de Sony TV hier heeft ook nooit problemen, zeer tevreden met de mogelijkheden.
Als ik zie hoe vaak familie en vrienden problemen hebben met hun Samsung of LG, dan heb ik liever een Sony.