annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Update firmware AndroidTV 21-12-2015

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Update firmware AndroidTV 21-12-2015

De v3155 staat online, deze is alleen via de website binnen te halen.

Downloaden PC - Uitpakken PC - kopiëren USB-stick - installeren TV

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
20 ANTWOORDEN 20
Funzke
Ontdekker

Beste Vince

 

Kan kloppen dat het niks met specifieke android systeem te maken heeft , maar voor de update ging het wel goed.

 

Probeer het zelf eens uit ::  Discover  knop, instellingen, sorteren favorieten zenders, ( in mijn geval heb ik FAVORIETEN 1  gesorteerd. Tevens heb ik nu FAVORIETEN 1 boven aan in de lijst gezet na de DISCOVER knop. In dit overzicht staat dan de nieuwe gesorteerde lijst , maar met zappen ( + en - )  volgt ie niet de lijst. Wat nog aangepast moet worden is dat als je de tv uit zet en daarna weer aan dat hij in dezelfde favorieten lijst als bij het afsluiten blijft.

 

Tevens zag ik gisteravond met een beetje testen dat nadat je de TELETEKST 2 x ingedrukt hebt de zender weer zichtbaar wordt maar weer met de infobalk. Is dat de bedoeling ??

 

dedixs
Ontdekker

@pa3eia: Bedankt voor de tip, dit werkt echter ook niet. Ik heb het bestand uitgepakt en de .pkg in de root van de USB stick geplaatst. Heb het nu ook op de USB2 poort geprobeerd.

 

Iedere keer is het precies hetzelfde: de TV laat een overzicht zien 'USB-apparaat aangesloten. Selecteer een app.' Gevolgd door de lijst 'Album, Muziek en Video'.

 

De stick is verder helemaal leeg en zelfs opnieuw geformatteerd. Alleen de .pkg file staat er op, na formatteren heb ik deze ernaar toe gekopieerd. De TV weigert hem echter te installeren (althans het lijkt er op alsof hij niet detecteert dat er een installatiebestand op de stick staat). Ik heb het hele menu doorgelopen om te zien of je ergens de TV kunt laten zoeken naar een installatiebestand, dit is er echter niet (of ik kan het niet vinden).

 

Een corrupt installatiebestand zou kunnen, ik ga hem nog maar weer een keer downloaden en opnieuw proberen.

 

Zoals gezegd heb ik de hele procedure al eens eerder uitgevoerd, met de versie die eerder op de site stond (ergens eind november gepost, iets van 2.x). Dat verliep zonder problemen, ook op USB1. Geen idee waarom hij nu niet wil, ik vrees dat dit wachten wordt op de volgende update die vanzelf gedownload wordt door de TV.

dedixs
Ontdekker

Nogmaals downloaden en proberen op USB poort 1, 2 en 3 van de TV (met twee verschillende sticks) heeft helaas nog steeds niets opgeleverd. De TV weigert om het .pkg bestand als een update te zien. Ik geef het op, dit wordt inderdaad wachten op de volgende versie die wel door de TV gedownload kan worden. Jammer maar het houdt hier op.

profile.country.NL.title
NAMAarts
Lid

De reden dat ik het niet meer wilde proberen is dat ik de download bij een kennis heb moeten doen omdat mijn eigen laptop nog werkt onder Vista en de Sony downloadsite niet meer door Internet Explorer 9 wordt ondersteund. 

Ik heb echter de download nogmaals geunzipped en op een andere stick geplaatst. Vervolgens in de USB2 ingang gestopt. De update is nu wel gelukt.

Ik moet nog kijken of er verbeteringen zijn.

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Heb ik ook gehad, bij mij lag het aan het bestandssysteem, het bleek dat Sony het systeem NTSF niet herkend.

Ik heb de usb geformateerd naar het oude FAT32, en dat was voor mij de oplossing.

dedixs
Ontdekker

Hartelijk dank voor de tip Peter, mijn USB stick is echter al FAT32 geformatteerd. Ik heb geen idee waarom dit pkg bestand niet wil en de vorige die niet OTA kwam (2.647) wel prima werkte. Het lijkt de combinatie met de 50W805C te zijn omdat de update wel bij anderen installeert.

 

Toevallig nog iemand anders met een TV uit die serie (805) die dit probleem heeft?

profile.country.NL.title
wilmohren
Ontdekker

Had dit ook. Betand downloaden en dan UITPAKKEN! Vervolgens op stick zetten.

dedixs
Ontdekker

@wilmohren Wederom bedankt voor het meedenken, ik heb echter in bijna al mijn posts al aangegeven dat ik het bestand uitgepakt heb. Ik heb de .pkg file op de USB stick gezet, niet de .zip file. De TV wil het .pkg bestand niet herkennen.

dedixs
Ontdekker

Gisteren toch nog maar een poging gewaagd. Niets veranderd aan de USB stick, TV aangezet, stick in USB2. Nu deed hij het wel in 1x. Ik denk dat het verschil was dat hij in het hoofdmenu stond waar hij voorheen bij alle pogingen op digitale TV stond. Hoe dan ook is het gelukt, en ik kan alleen maar bevestigen dat het een nuttige update lijkt te zijn.

 

Nogmaals bedankt aan iedereen die meegedacht heeft.

profile.country.NL.title
NAMAarts
Lid

Typisch dat het bij mij in eerste instantie in USB1 ook niet lukte en vervolgens (wel opnieuw geinzipped) in USB2 wel.