annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Update firmware AndroidTV 21-12-2015

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Update firmware AndroidTV 21-12-2015

De v3155 staat online, deze is alleen via de website binnen te halen.

Downloaden PC - Uitpakken PC - kopiëren USB-stick - installeren TV

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
20 ANTWOORDEN 20
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Aansluitend bij de update van 8 december zijn we verheugd om de release van de laatste firmware update te bevestigen (versie PKG3.155) op 21 december 2015.

Om onze klanten een uitstekende gebruikerservaring aan te bieden tijdens de vakantieperiode, zal deze firmware update gedurende een korte periode exclusief beschikbaar gesteld worden om te downloaden. U kunt deze firmware update via uw computer naar een USB-apparaat downloaden vanaf 21 december 2015.

Deze firmware update verbetert de algemene stabiliteit en prestaties van de TV en lost de volgende mogelijke problemen op:

  • De TV herstart tijdens het wisselen van kanalen of als de aan/uit-knop op de afstandsbediening ingedrukt wordt
  • Sporadisch zwart scherm bij het opstarten van de TV tijdens het indrukken van de aan/uit-knop op de afstandsbediening
  • Gehele responsiviteit van de afstandsbediening

Downloadinstructies

Deze firmware update is enkel beschikbaar om te downloaden naar een USB-apparaat en is niet beschikbaar als een automatische download via de TV.

Voor stap-voor-stap instructies kan u de FAQ Updaten met een USB-stick raadplegen.

BELANGRIJK: Na de installatie van de firmware update zal de TV een aanzienlijke hoeveelheid achtergrondprocessen uitvoeren zodat de interne systemen geüpdatet worden.

Gedurende deze periode kan de TV traag reageren. Om er zeker van te zijn dat de firmware update succesvol geïnstalleerd is, raden we aan het volgende te doen:
Laat de TV minstens 30 minuten aan staan na het voltooien van de installatie, zodat de achtergrondproccessen volledig bijgewerkt kunnen worden.

Wij raden u aan om ons onze Binnenkort verwachte services FAQ te bezoeken, of alternatief te Registreren voor informatie over toekomstige updates die met deze mededeling te maken hebben – onder... Uw persoonlijke informatie zal enkel worden gebruikt voor ondersteuningsdoeleinden en niet worden gebruikt of opgeslagen voor marketing doeleinden.

Sony houdt altijd rekening met klantenfeedback en streeft naar innovatie en algemene productkwaliteit. We willen u graag bedanken voor uw geduld.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Funzke
Ontdekker

Nieuwe schone topic ???

 

De update draait, verbetering is zeker merkbaar. Heb alleen tv getest, geluid , etc. niet.

 

Opmerkingen:

  • zappen blijft traag
  • zappen via favorieten blijft erg omslachtig
  • het sorteren van de zenders doet ie wel ( te zien in de favorietenlijst ) , alleen tijdens zappen  (+ en -) volgt ie niet de nieuwe volgorde
  • heb je iets anders gedaan of de tv uitgezet, dan komt ie weer terug in de standaard guide, wil je dus in je favorieten zappen weer eerst helemaal daar naar toe.
  • instelling moet dus zijn dat daar waar je ophoudt ook weer terug komen op de zender en favorietenlijst waar je gestopt bent.
  • nieuwe app haal het beste uit uw TV met instructievideo's doet het niet
  • in de Sony Select app zit de de app Verbeterde functies activeren. Deze loopt vast en kun je alleen uit via de HOME knop
  • de info balk verdwijnt nu wel na ca 8 seconden, mag wel wat minder  bijv 3 sec.

we zijn dus wel iets opgeschoten, maar we zijn er nog lang niet. 

 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Wist vorige week al dat gisteren de update zou komen, dus was er klaar voor. Direct gisteravond naar deze pagina toe. Had wel makkelijk geweest als de directe link hier had gestaan. Moest nu weer eerst de halve SONY side door om bij de update te komen. Maar goed, gevonden.

 

Update zelf ging prima. Duurde 35 minuten (incl de teller die alle apps af gaat).

 

Wat direct opviel was:

-De infobalk is inderdaad nu na een aantal seconden weg. Is nog niet blijven staan. MOOI.

-Het zappen gaat 2 keer zo snel. Nog geen snelheidwonder, maar het was 6 seconden om van beeld naar beeld te gaan. is nu 3 sec. Nog graag 2 sec eraf en ik zit weer op de snelheid van m'n DREAMBOX DM8000 uit 2008.

-Hij is nog niet vastgelopen.

 

Dus voorlopig positief.

 

Wel een angstig moment na de update. Ik drukte op SAT, dus verwacht daar beeld. Echter, kreeg de melding dat er geen verbinding was. ????? Voor de upgrade had ik nog gewoon beeld. Dus dacht dat hij de SCHOTEL config kwijt was (DiSEQ). maar ook een nieuw scna kon geen schotel meer vinden. Ook op de ALGEMENE SAT en direct alle settings manueel invullen gaf geen oplossing. Dus maar weer eens een REBOOT. ook nu zelfde probleem. ook de kabel zat er goed in. Dus toen de stroom er maar eens helemaal af. En ja hoor, het werkt weer. Dus graag dit fixen, want er zijn er vast meer in Europa die de schotel eraan hebben hangen. Of een melding dat je hem echt even uit moet zetten door de stekker uit het stopcontact te halen.

 

Ik weet niet of dit al in de eerdere versie zat, maar probeerde even een HDR test video af te spelen. Zijn te vinden op http://hdrsamples.com/ . Wow, dit werkt ook echt. Gewoon met de Video player die erin zit. maar vanaf m'n telefoon caten in HDR werkte ook.

 

Wat helaas nog steeds niet goed werkt is de INFO die in die INFO balk getoond wordt. Dus de NOW NEXT info. Heel vaak wil het niet lukken om de NEXT info goed te tonen. Je ziet het een fractie van een sec en dan staat hij weer op NOW. Op een andere kanaal wil dat dan soms wel weer werken. Als ze dit ook nog kunnen oplossen, dan heb je ook nog echt wat aan die INFO balk. 

profile.country.NL.title
NAMAarts
Lid

Ik heb de nieuwe verzie gedownload en geinstalleerd echter na controle bleek dit niet gelukt te zijn. De update duurde ook maar 10 minuten ipv 30 minuten. Ik weet niet waarom het niet goed is gegaan. Mogelijk iets met het downloaden of unzippen verkeerd gegaan. Het viel mij al wel op dat het zipbestand niet de exacte grootte had die stast vermeld op de site maar ietsje kleiner. Ik ga dit niet nogmaals proberen en mijn vraag is nu of de wijzigingen van deze update ook verwerkt gaan worden in de eerstkomende automatische update en zoja, wanneer is deze te verwachten?

dedixs
Ontdekker

Ik heb de update inmiddels gedownload en op USB stick gezet, de TV (50W805C) wil hem echter maar niet herkennen. Ik heb meerdere pogingen gedaan, bestand opnieuw gedownload, opnieuw uitgepakt en naar 2 verschillende USB sticks gekopieerd (waarvan 1 opnieuw geformatteerd). Iedere keer als ik de USB stick op de TV aansluit vraagt de TV welke app ik wil openen (Videos, Photos etc). Hij begint echter niet met de update. Bij de vorige update die via USB stick geinstalleerd moest worden werkte het wel prima.

 

Is hier een verklaring voor? Doe ik iets fout?

profile.country.NL.title
Theodobbe
Ontdekker

Helaas heb ik dit probleem ook. Vanavond de firmware op USB stick gezet, maar de tv  leest niet dat bestand op de USB stick.

weet ook niet wat ik verder nog kan doen? Misschien heeft Sony nog een suggestie? Toch jammer van zo'n dure tv.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@NAMAarts

 

Raar dat je het niet opnieuw wil proberen, de update heeft bij iedereen veel verbeteringen.

 

Zou eerst zorgen dat de download wel compleet is.

Mogelijk een virusscanner die problemen geeft of de Unzipper.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@dedixs & @Theodobbe Welkom in de Sony community,

 

Gebruik de USB2 poort van het toestel.

Waarschijnlijk is niet alleen het update bestand  maar de gehele map met daarin het update bestand naar de USB-stick gekopieerd, dan wordt de update niet herkent.

Alleen het .pkg bestand op de USB-stick.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Zendervolgorde en favorieten hebben niets met elkaar te maken. En heeft ook niks met de Android firmware te maken dus. 

Wat jij wilt, is een aantal favoriete zenders in een volgorde zetten. Met handmatige tuning zou dit kunnen, maar dan is de complete zendervolgorde ook anders. 

Instellingen->zender installatie->digitaal setup->digitaal afstemmen->programmalijst bewerken. 

Dan kun je de programmavolgorde veranderen.