annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Traag ethernet KD-49XF8505

profile.country.NL.title
Graham_1979
Ontdekker

Traag ethernet KD-49XF8505

De download snelheid van mijn KD-49XF8505 is bijzonder traag en komt niet boven de 10 Mbit/s, gemiddeld is deze 5 Mbit/s. Mijn upload snelheid is wel in orde met 90 Mbit/s.

Mijn TV is aangesloten met een UTP kabel op mijn netwerk. Met de overige apparatuur op mijn netwerk heb ik geen problemen. Ik heb een glasvezel aansluiting met 150/150 Mbit/s.

Door de lage download snelheid is mijn netflix app van lage kwaliteit.

Als ik mijn verbinding controleer op de televisie, dan zie ik naast mijn IPv4 adres ook nog IPv6 adressen. Zie bijgevoegde foto.

IMG_20210113_214914.jpg

Ik vermoed hierdoor een IP conflict. Heeft iemand vergelijkbare problemen en is hiervoor een oplossing?

Tags (2)
7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

In het modem IP6 uitschakelen voor je thuisnetwerk, in de XF8505 "Eenvoudige IP-Besturing uitschakelen.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Graham_1979
Ontdekker

@pa3eia 

Eenvoudige IP besturing was reeds uitgeschakeld. 

De modem/router combinatie van mijn ISP heeft helaas zeer karige instel mogelijkheden en IPv6 in of uitschakelen hoort daar niet bij. IPv6 status staat wel op offline.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@pa3eia  Bedoel je ipv6? Welke invloed heeft dat op de snelheid?

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Graham_1979
Ontdekker

@HereIsTom 

Ik ben aan het speuren naar een oorzaak voor mijn lage snelheid en zag bij mijn ethernet verbinding verschillende IPv6 adressen staan, zie foto in mijn eerste bericht.

En ik vermoed een IP conflict op de één of andere manier. 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Een ip conflict kan verklaren waarom de snelheid beperkt is. Dan is het te testen door een statisch IP adres in te stellen bij je TV. 

profile.country.NL.title
Graham_1979
Ontdekker

IP adres statisch gemaakt en de resultaten zijn nog steeds het zelfde.

profile.country.NL.title
Graham_1979
Ontdekker

IMG_20210120_170222.jpg

Bij ethernet staat bij verbonden zowel een IPv6 als een IPv4 adres. Is dat normaal?