annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony ZD9 update voor Dolby Atmos?

OPGELOST
profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Sony ZD9 update voor Dolby Atmos?

Ik zie dat de 2018 en 2019 modellen een update naar Android 9 (Pie) krijgen en dat Dolby Atmos hierbij geactiveerd wordt voor de native apps. https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00236430

Komt er ook nog een update naar de ZD9 die dit officieel mogelijk maakt?

Dolby Atmos content afspelen over ARC lukt al prima als je een bestand hebt dat Dolby Digital+ met Atmos metadata als soundtrack heeft, maar bij de native apps werkt dit niet.

Zo moet ik bij Netflix Dolby Atmos missen.

Technisch werkt het dus prima, maar in de software moet nog iets aangepast worden.

Gaat dit nog gebeuren voor de ZD9?

Ik heb al begrepen dat de Android Pie update voor dit model niet doorgaat, maar hoop wel nog op deze aanvulling in een volgende firmware.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Mooi dat we een jaar later toch een update naar Android Pie hebben EN Dolby Atmos op Netflix en Amazon Prime, nu Disney+ nog. :slight_smile:

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De ZD9 is een toestel uit 2016, zelfs de gehele Bravia line uit 2017 doet niet aan de update naar Android Pie mee.

Dit omdat de hardware te licht is bevonden om Android Pie goed te laten functioneren.

De ZD9 ondersteunt de volgende Dolby audio indeling: Dolby™ Audio(Dolby™ Digital, Dolby™ Digital Plus, Dolby™ AC-4)

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Hoi Pa3eia,

ik weet dat de upgrade naar Android Pie niet doorgaat door de te lichte MediaTek SoC.

Ik vraag dan ook niet naar een upgrade naar Pie, maar naar een firmware upgrade waarbij óók Netflix Dolby Atmos aan de receiver teruggeeft.

De hardware kan het indien de software hierop aangepast wordt, want met Kodi op de TV lukt het me, maar Netflix bijvoorbeeld weer niet. Waarschijnlijk omdat Netflix dit nog niet vrijgegeven heeft op deze specifieke TV.

Mijn vraag gaat dan ook specifiek over Lossy Dolby Atmos ondersteuning over ARC, gebruikmakend van Dolby Digital+ i.c.m. Netflix. Dat zou prima moeten kunnen.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Mooi dat we een jaar later toch een update naar Android Pie hebben EN Dolby Atmos op Netflix en Amazon Prime, nu Disney+ nog. :slight_smile:

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Disney+ doet vreemd met Atmos inderdaad. Ik krijg gewoon DD+ terwijl atmos ontvangen zou moeten worden. 

Zowel op de TV zelf als via een Shield.