annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Bravia XR-55A83J verbinden met Telenet Digicoder (DC-AD2200) en Sonos Playbar

OPGELOST
profile.country.BE.title
Wiebo67
Ontdekker

Sony Bravia XR-55A83J verbinden met Telenet Digicoder (DC-AD2200) en Sonos Playbar

Hallo, sinds kort zijn wij de trotse eigenaars van de Sony Bravia XR-55A83J Oled tv.

We willen onze tv gebruiken samen met de Telenet Digibox (DC-AD2200) en een Sonos Playbar.

De digibox hebben we via HDMI verbonden met HDMI-poort 3 (eARC) (HDMI poort voorstel BRAVIA Sync).

De Sonos Playbar kan enkel angesloten worden op de Optical poort.

Bij de configuratie van de Telenet Digibox moet de Bluetooth functie aan staan (BRAVIA Sync). De configuratie ervan verloopt vlot en na wat zoeken, hebben we de afstandsbediening van de Sony tv geconfigureerd voor de bediening van de zenderkeuze op de digibox (automatich aanschakelen en uitschakelen van de digibox, bij het aanzetten van de tv is me nog niet gelukt).

Voor de bediening van de Sonos Playbar, moet je de afstandsbediening van de Sony via de Sonos app op je smartphone, aanleren. Om dit te kunnen doen, moet de Bluetooth op de tv/afstandsbediening uitgezet worden. Sonos Playbar werkt niet met Bluetooth, maar wel met IR.

Van zodra je de Bluetooth functie op je tv uitschakeld, kan je met de Sony afstandsbediening het volume van de tv op de Sonos Playbar regelen.

Echter, door het uitschakelen van de Bluetooth functie op de tv, is het niet meer mogelijk om de Telenet Digicorder te bedienen.

Iemand een idee wat hier de oplossing kan voor zijn?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Wiebo67
Ontdekker

Hallo,

Even een update:
We hebben dan maar besloten om onze Sonos Playbar te vervangen door een Sonos Arc. Het probleem met de volumeregeling van de Sonos soundbar via de Sony afstandsbediening werkt nu wel. En ook de bediening van de Telenet Digicoder werkt. Is jammer genoeg wel een dure extra investering. 🙄

Nu zijn we super tevreden met deze complete set.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Probeer de AD2200 via de HDMI-verbinding te bedienen als de software in de AD2200 het toelaat.

 

Meer info: Uw settopbox bedienen met uw Sony BRAVIA®-afstandsbediening 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
Wiebo67
Ontdekker

Bedankt voor uw reactie, maar dit bracht helaas geen oplossing.

Ik heb de digicoder (AD2200) op al de HDMI poorten proberen te connecteren, maar van zodra de Bluetooth wordt uitgeschakeld (voor de Sonos Playbar) kan ik met de Sony afstandsbediening de digicoder niet meer bedienen.

Waarom wordt IR besturing van de afstandsbediening uitgeschakeld van zodra je de Bluetooth functie op de televisie inschakeld?

Is er geen manier om beide signalen te gebruiken?

Ik heb nog een oude "Logitech Harmony One". Deze kan beide toestellen probleemloos bedienen. We hadden echter gehoopt dat we die oude remote konden opbergen en alles te kunnen bedienen met de nieuwe Sony remote.

Voorlopig zullen we de Logitech afstandsbedieningen moeten gebruiken en de Sony remote opbergen in de hoop dat dit opgelost kan worden.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarom zou je de BlueTooth uitschakelen van de A83j?

De TX520e is een BlueTooth afstandsbediening.

Staat Bravia Sync aan?


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
Wiebo67
Ontdekker

Zolang de Bluetooth aan staat kan ik de Sonos Playbar niet bedienen. De digicoder kan ik dan wel bedienen.

Zet ik de Bluetooth af, dan kan ik de Sonos Playbar bedienen, maar de digicoder niet.

Bravia Sync staat aan.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hoezo bediend de Sony afstandsbediening de Sonos d.m.v. IR of BlueTooth?

Als de A83j en de Sonos goed ingesteld staan dan bediend de Sony afstandsbediening de A83j en via de HDMI-verbinding wordt de Sonos bediend als de software in de Sonos dit aanboord heeft.

 

Staat de Sony d.m.v. BlueTooth soms ook gekoppeld met de Sonos?


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
Wiebo67
Ontdekker

De Sonos Playbar kan inderdaad enkel met IR-remote bediend worden. Ook is deze Playbar zoals eerder gemeld verbonden met een Optical kabel.

Een HDMI poort heeft deze Playbar niet en ook Bluetooth is niet aanwezig.

Zojuist getest (met camera van GSM):  Wanneer je Bluetooth-functie uitschakeld op de TV, werkt de IR-led op de Sony afstandsbediening en kan je de Sonos Playbar aansturen (de digicoder niet).

Schakel je Bluetooth-functie op de TV terug aan, werkt de IR-led op de Sony afstandsbediening niet meer en kan je ook de Sonos Playbar niet meer bedienen (de digicoder kan je dan weer wel aansturen).

Bij mijn weten kan je dus enkel het geluid van de Sonos Playbar aansturen via de afstandsbediening en niet via de  TV (Optical uitgang).

profile.country.BE.title
Wiebo67
Ontdekker

Ik denk gevonden te hebben waarom we met deze nieuwe Sony remote onze Sonos Playbar niet kunnen bedienen:

The Bluetooth remote supplied with my TV doesn't control the volume of my soundbar system | Sony USA

Some third party soundbars that can be connected to the TV's Optical output can be programmed to adjust volume based on a TV remote that uses infrared signals (IR).

The latest Sony remote uses a Bluetooth® (BT) connection with the TV, therefore the third party soundbar cannot be setup to adjust volume based on the TV remote.

 

Als oplossing voor dit probleem geven ze hetvolgende:

  • Disconnect the BT mode on the supplied remote.
    • The remote reverts to IR and will facilitate volume control of the soundbar (but will disconnect the Google Assistant and the Mic function).

Is voor ons dus niet de oplossing waarop we gehoopt hadden. Door de Bluetooth-functie uit te schakelen kunnen we onze Telenet Digicoder niet meer bedienen. Jammer dat we dit nu moeten ondervinden.

Onze keuze voor dit televisie toestel had er heel anders uitgezien. Andere nieuwe Oled TV-merken (LG bijvoorbeeld) ondersteunen dit namelijk nog wel.

Ik hoop dat Sony hier toch nog op terug wil komen om een betere oplossing aan te bieden.

profile.country.BE.title
Wiebo67
Ontdekker

Hallo,

Even een update:
We hebben dan maar besloten om onze Sonos Playbar te vervangen door een Sonos Arc. Het probleem met de volumeregeling van de Sonos soundbar via de Sony afstandsbediening werkt nu wel. En ook de bediening van de Telenet Digicoder werkt. Is jammer genoeg wel een dure extra investering. 🙄

Nu zijn we super tevreden met deze complete set.