Deel jouw ervaring!
Sinds een paar maanden heb ik last van 'verlopen' van de audio sync.
Situatie: heb T-mobile at Home (Amino 510b) via een super HDMI kabel aan de TV hangen. Nu heb ik steeds vaker dat bij het kijken naar de TV ik een korte ' stotter' hoor en daarna loopt beeld en geluid out of sync. Heb op de slaapkamer dezelfde receiver staan en al verwisseld maar geen verschil. Nu vermoed ik dat de aansturen van de HDMI niet helemaal lekker zit in de TV. Ook de Amino aansluiten op andere HDMI poorten zorgt niet voor gewenst resultaat. Toestel draait met update: sony_dtv0FA60A0AA0AA_00004100_16065551000257.
Hopelijk hebben jullie ideen waar dit door komt?
Out of Sync in de X8305c, of nog iets extern?
Hoe staan de beeld-verbeteraars ingesteld?
Advies luid met digitale TV om deze allemaal uit te zetten
73's
Hi, dank voor de reactie!
De out of sync gaat inderdaad over de X8305.. die hikt op een bepaald moment waarna het beeld en geluid niet meer in sync zijn. Switch ik even van input (HDMI 1 naar HDMI2 en weer terug) dan gaat het kortstondig weer goed in afwachting op de volgende 'hik'.
kun je iets specifieker zijn betreffende de opties rond beeld-verbeteraars? ik heb iig de HDMI niet op enhanced staan maar hoor graag welke opties ik nog kan proberen!
Nou... ik had m’n hoop 2 dingen gevestigd:
1: een nieuwe Amino.. geleverd maar helaas niet opgelost;
2: de firmware update naar v6.6575... geinstalleerd maar helaas niet mee opgelost.
Vermoed dat de input via HDMI af en toe stoort en achter gaat lopen. Helaas is het ook niet gerelateerd aan 1 HDMI poort maar lijkt het aan de HDMI controller te liggen.
wie heeft er nog tips om mijn instellingen aan te passen (graag een lijstje met opties)??
begin beetje radeloos te worden en overweeg mijn garantie aan te gaan spreken maar wil eerst alles uitgesloten hebben!
alvast bedankt!!
Het lijkt mij geheel onmogelijk om firmware v6.6575 op een X8305c te installeren.
Onder beeldverbeteraars verstaan we de "geavanceerd Instellingen" onder "Beeld".
suc6 ermee,
73's
Je hebt gelijk.. het is niet de C versie!
Hallo,
Is er al een oplossing voor? Hier hebben wij sinds kort ditzelfde probleem. Als ik even YouTube opstart en dan weer terug naar HDMI is het even verholpen. Echter na een tijdje weer hetzelfde probleem dat het geluid achter loopt. Hier betreft het de KD65XH9096
Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?
Hi!
helaas heb ik nog geen antwoord hierop gevonden... de tip van beeldverbeteraars uitzetten is niet voldoende... het gaat een tijdje (lees: een aantal minuten) goed, dan loopt beeld/geluid uit sync. Even heen en weer van hdmi input zorgt weer dat het tijdelijk weer goed gaat. Lijkt echt op een hardwarematig issue met de HDMI poorten. Iedere tip is welkom!