annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

RTL XL app voor Sony KD 55XG9505!

profile.country.NL.title
reinijmker
Ontdekker

RTL XL app voor Sony KD 55XG9505!

Ik heb een net aangeschafte (dure) Sony TV met Android TV en nu blijkt dat daar geen RTL XL app op te installeeren is! Hoe kan dat nou? Philips heeft op zijn TV's met Android TV wél de RTL XL app. 

Waarom is het niet mogelijk om de app op mijn dure Sony te downloaden? 

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De RTL XL toepassing was geinstalleerd d.m.v. firmware op een Philips Smart TV in het verleden, niet op een Android TV platform.

De RTL XL applicatie is nog steeds niet beschikbaar voor op het Android TV platform.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
reinijmker
Ontdekker

Heb review gelezen van een gebruiker van een Philips Android TV, waarin wél stond vermeld dat hij RTL XL app had (https://tweakers.net/pricewatch/1356768/philips-55pus7304-zilver/specificaties/).

 

(Daarnaast..... hoe moeilijk zou het zijn om de app voor Android telefoon aan te passen voor Android TV, als deze er nog neit is?)

 

Ik vind het tamelijk matig... Koop ik zo'n dure TV. Voelt echt als een kat in de zak.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@reinijmker  schreef:

Heb review gelezen van een gebruiker van een Philips Android TV, waarin wél stond vermeld dat hij RTL XL app had (https://tweakers.net/pricewatch/1356768/philips-55pus7304-zilver/specificaties/).

 

(Daarnaast..... hoe moeilijk zou het zijn om de app voor Android telefoon aan te passen voor Android TV, als deze er nog neit is?)

 

Ik vind het tamelijk matig... Koop ik zo'n dure TV. Voelt echt als een kat in de zak.


Je haalt 2 dingen door elkaar, de toepassing is ingebouwd in de firmware en geen Android applicatie.

Blijkbaar heeft de ontwikkelaar moeite of geen zin om deze nog steeds niet voorop het AndroidTV platform te ontwikkelen, dit is trouwens niet Sony maar RTL Nederland.

 

Info RTL XL applicatie 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
reinijmker
Ontdekker

Als Philips het in de firmware heeft gestopt..... waarom kan Sony dat dan ook niet doen?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Geen overeenkomst tussen Sony en RTL.

 


73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
-hans-
Lid

Oplossing: Installeer rtl-xl op je smartphone en cast deze naar je tv.

Mvg Hans

profile.country.NL.title
reinijmker
Ontdekker

Ik wil juist niet casten en altijd mijn telefoon gebruiken. Ik wil de androidapp  voor androidTV. 

profile.country.NL.title
reinijmker
Ontdekker

Nogmaals, waarom stopt Sony ‘t dan ook niet in de firmware, als Philips dat ook doet? Blijkbaar is dat dus wel mogelijk. (Overigens zegt Philips zelf dat de app downloadable is uit de store en zegt dat het juist niet in de firmware zit....bijzonder).