annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem: geen Skype app beschikbaar voor Android-TV

profile.country.NL.title
search2find
Ontdekker

Probleem: geen Skype app beschikbaar voor Android-TV

Hoi allemaal,
Heb gisteren een KD-55X8505C gekocht, heb prachtig beeld en alles werkt prima dus erg tevreden tot nu toe...

Activeer vervolgens Google Play Store App om roep vervolgens "Skype" tegen de voice control....in de balk komt ook keurig Skype terug dus de stemherkenning werkt prima....maar geen beschikbare Skype app.

Schijnt ook volgens Skype (Microsoft) nog steeds niet geregelt te zijn....geldkwestie met licenties...etc..blabla...

Dit moet gewoon geregeld worden tussen Sony/Philips en Microsoft....come on...alleen de firma namen al.

Dit vond ik dus een aardige domper niet rechtstreeks met mijn TV te kunnen skypen waar n.b. Android op loopt.....ja ik weet dat ik met schermovername m'n mobieltje kan gebruiken maar dat vind ik persoonlijk geen goed alternatief... 

 

Het zou fijn zijn als dit in de nabije toekomst wordt opgelost...

 

Search2find

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Sony heeft geen enkele invloed op de toepassingen die door Google in de PlayStore beschikbaar worden gesteld in het Platform AndroidTV.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
search2find
Ontdekker

Het is toch raar als je TV een ingebouwde webcam heeft of je hebt er extra een aangeschaft, dat dan skypen niet mogelijk is?
M.i. kan Sony door invloed uit te oefenen richting Google ervoor zorgen dat dat ding even wordt ontwikkeld.
Zeker omdat dit OS niet van Sony zelf is en dit niet 't laatste zal zijn waarvoor ze bij Google moeten aankloppen.

Dat heeft dan wel voordelen:

1. Een hele mooie app update bekendgeven voor Android-TV bezitters en dichter aansluiten bij Android.waar de

    Skype app al lang in zit.

2. Een extra USP voor Sony met Android-TV en een mogelijke voorsprong op Tizen OS (Samsung) e.d.

    Het kan wel....zie hier een aankondiging van Microsoft (Skype) van vorig jaar voor Samsungs modellen van

    2014.

 

Ik hoop dat Sony als major brand :trophy: snel invloed neemt en dat dat ding er gauw komt :slight_frown:

 

search2find

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Je vergelijk verschillende toestellen met verschillende OS, en nogmaals Sony heeft geen enkele invloed op de goedkeuring van de applicatie's in de AndroidTV Google Playstore.

 

Wat je kan proberen is Skype te downloaden op bijv. een PC of laptop, dan te installeren op X8505c d.m.v. een USB stick of via deze truc.

 

suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Zit toch geen camera in de TV? Kan je ook niet kopen naar mijn weten...

 

En de microfoon ervoor zit er ook niet in volgens mij.

profile.country.NL.title
search2find
Ontdekker

Da's een goeie...

Ik dacht dat er , net als Windows. ook bij Android voor de meeste cams (b.v een Logitec cammetje) hiervoor drivers aanwezig zouden zijn.

Dat was natuurlijk naief.....hiervoor moet ik 't antwoord dus schuldig blijven.

 

Red. Kan dit? 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Modellen van vorig jaar hadden wel een camera, microfoon en skype. Dus ik snap de verwarring. 

Het zal wel niet genoeg gebruikt zijn om weer toe te voegen in een nieuwe lijn.