annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Microfoon afstandsbediening na stand-by

profile.country.NL.title
Roy1980
Ontdekker

Microfoon afstandsbediening na stand-by

Beste mensen,

 

Ik heb sinds een week een nieuwe TV aan mijn muur hangen. Het betreft een Sony KD-75XG8505 model 2019. Het toestel draait op Android Oreo 8.0.

 

Ik heb een probleem met de microfoon op de afstandbediening. Als ik de afstandsbediening verbind via bluetooth, dan kan ik Google Assistant gebruiken. Ik weet dat de microfoon actief is, doordat de oranje LED op de afstandsbediening brandt, zodra ik de microonfoonknop indruk.

 

Het vervelende is dat de microfoon niet meer werkt, nadat de TV enige tijd in stand-by heeft gestaan. Wanneer ik dan op de microfoonknop druk, dan verschijnt wel het Google Assistent microfoontje in beeld, maar hij vangt geen geluid op. De oranje LED op de afstandsbediening brandt dan ook niet. Om het dan weer werkend te krijgen moet ik eerst de afstandsbediening ontkoppelen en weer opnieuw koppelen (via bluetooth). Het blijft dan ook allemaal prima werken totdat ik de TV weer op stand-by zet.

 

Het gekke is dat de bluetooth verbinding tussen TV en de afstandsbediening wel altijd behouden blijft. De bluetooth koppeling is er ook direct nadat het toestel uit stand-by komt. Enkel de Google Assistent (en dus de oranje LED) werkt dan dus weer niet.

 

Ik heb de TV al teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dit heeft het probleem helaas niet opgelost. Zowel TV als afstandbediening draaien op de nieuwste software.

 

Weet iemand raad? Ik heb nog niet echt kunnen achterhalen of dit een bekend probleem is met Android Oreo 8.0.

 

Alvast bedankt!

 

Roy

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het probleem is bekend en is in onderzoek. Meer info kan ik je helaas nog niet geven omdat ik "nog" geen toestel uit de ATV3 lijn beschikbaar hier heeft.

 


73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Roy1980
Ontdekker

Heel erg bedankt voor jouw snelle reactie. Ik kon er niks over vinden, maar blijkbaar zit jij dichter bij het vuur.

 

Ik ben ‘blij’ dat het probleem bekend is. Ik was al bang dat het aan mijn TV lag en dat we een beroep moesten doen op de garantie.

 

Ik ben gerustgesteld al hoop ik natuurlijk wel dat er snel een oplossing komt.

 

Groeten,

 

Roy

profile.country.NL.title
Roy1980
Ontdekker

Is er inmiddels al zicht op een oplossing? Het stoort mij dat ik veel geld betaal voor een TV, terwijl ik daarvan een heel belangrijke feature niet kan gebruiken.

 

Om de mic te kunnen gebruiken moet ik de TV telkens rebooten. Dat gaat natuurlijk nergens over........

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Helaas nog niet bekend wanneer er een update beschikbaar komt.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Roy1980
Ontdekker

Is er inmiddels zicht op een oplossing/update? Ik vind het erg jammer dat ik google niet kan gebruiken.

 

Dank alvast!

profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Wellicht kan @Bibi_Sony hier iets over zeggen?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bibi kan waarschijnlijk ook niet in de toekomst kijken.

Het is afwachten op de eerst volgende update, hopelijk komt de update snel beschikbaar.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Roy1980
Ontdekker

Ik geloof niet dat er een oplossing gaat komen voor mijn probleem. Het valt mij ook op dat niemand ditzelfde probleem heeft (ik kan er online althans niets over vinden). Vermoedelijk dan toch een gebrek aan mijn TV. Balen.