annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Koppelen afstandsbediening aan Ziggo Mediabox xl

profile.country.NL.title
Sabsmoib
Ontdekker

Koppelen afstandsbediening aan Ziggo Mediabox xl

Ik wil graag de afstandsbediening van  onze KD-49XG9005 koppelen aan de 

mediabox van Ziggo. Ik krijg de mediabox echter niet te zien bij Bravia sync instellingen, iemand enig idee? 

35 ANTWOORDEN 35
profile.country.NL.title
JanW1210
Ontdekker

Ik heb contact gehad met de Sony helpdesk.

 

Alle apparatuur losgekoppeld van de tv (Sony amoled 65A89), daarna de stroom er 2 minuten afgehad.

Na stroom erop en tv aan, komt standaard opstartprocedure met Amoled beeld. 

TV heeft dan een hard reset gehad en toen was er weer verbinding. De Sony AB kan nu weer volledig gebruikt worden, dus ook voor de KPN mediabox Arris type.

profile.country.NL.title
remond54
Lid

Hoi Herels,

Ik lees dat het jouw gelukt is de AB te koppelen aan de mediobox.

Mij is dit deels gelukt. Alle functie doen het, echter de box aan en uitzetten niet. Hiervoor heb ik de Ziggo AB voor nodig.

Werkt aan/uitknop met de Sony AB bij jouw wel?

 

Mvgr,

Remond

 

Mijn set bestaat uit;

Sony 55ag9, Sony STR-dn860 en Ziggo Horizon (Samsung model SMT-G7401)

 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@remond54 Als je de Horizon box hebt aangesloten op de TV dan zou deze automatisch aan/uit moeten gaan als je de TV aan/uit zet.

 

[Instelling kabel-/satellietreceiver] in [Instellingen] — [Tv kijken] — [Externe ingangen].

  • Druk op de TV-knop en selecteer vervolgens [Afstandsbediening] — [Aan/uit (STB)].

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
remond54
Lid

Bedankt voor de vlotte reactie Herels Tom.

Het laatste stapje na afstandbediening is mij niet duidelijk.

Als ik op het item [afstandbediening] klik, dan zie ik nergens het item [aan/uit] verschijnen.

Misschien dat dit komt doordat  het type mediabox (samsung smt-g7401)  dat ik gebruik niet in de lijst van Sony voorkomt. Ik heb nl. het type g7400 uit het lijstje ingevoerd. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Helaas staan niet alle types er in. 
Dus proberen alleen op naam of eerste cijfer te zoeken, dan gewoon proberen welke het beste werkt.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
remond54
Lid

Ik heb alle samsung types geprobeerd. Bij de SMT7400 doen de meeste knoppen het. Misschien dat Sony ooit het lijstje types uitbreid, anders maar hopen dat Ziggo mijn huidige stroomvretende en luidruchtige box een keer vervangt.

Nogmaals bedankt voor de tips.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@remond54  Waar gebruik je die Ziggo box voor?

Wij hebben hem omgeruild voor een CI+ module, werkt prima, alles op één apparaat en geen stroomvretende box meer.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@remond54  schreef:

Misschien dat Sony ooit het lijstje types uitbreid


Waarom leg je de bal bij Sony neer?

Het ligt toch aan de mogelijkheden die ontbreken in de software van de SMT7400.

 


@remond54  schreef:

anders maar hopen dat Ziggo mijn huidige stroomvretende en luidruchtige box een keer vervangt.


Waarom gebruik maken van de "stroomvretende/luidruchtige box" als je ook bijna alles direct met de AG i.c.m. de CI+ module en eventueel een HDD en gebruikmaken van de ZiggGo TV applicatie de SMT7400 kan vervangen?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
remond54
Lid

Hoi pa3eia,

Ik. begrijp wel dat dit een Ziggo probleem is en Sony dit niet gaat oplossen. Neem niet weg dat zij toch mogelijk  geregeld de lijst met type boxen updaten, daar er toch steeds nieuwe boxen bijkomen. Jouw tip over de CI+ module ga ik zeker bekijken. Hiervoor mijn dank.

profile.country.NL.title
remond54
Lid

Nog even de check gedaan op de Ziggo site.

Als ik mijn mediabox vervang door een abonnement met CI+module moet ik terug naar het basisabonnement met slechts 50mb i.p.v. de 250 mb internet die ik nu heb tot gevolg. Een combinatie CI module met hoge internetsnelheid is blijkbaar niet mogelijk.  Daarbij zou volgens de CI module check  in de Sony tv een @Smit module nodig zijn, welke volgens dezelfde check weer niet zou werken in de regio (utrecht, toch niet de kleinste) waar ik woon.