annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-43XH8596 TV functies werken opeens niet meer

profile.country.NL.title
Jurr72
Ontdekker

KD-43XH8596 TV functies werken opeens niet meer

Sinds vrijdag werkt niets meer op de TV.

CI module doet niets meer en Netflix werkt niet meer. Alleen analoge TV zenders kunnen nog bekeken worden.

De oude decoder werkt gelukkig nog wel via HDMI maar zonder deze decoder kunnen we geen digitale TV kijken.

De laatste software update is van 26 aug en kan mijns inziens dus niet de oorzaak van dit probleem zijn.

CI module werkt prima op de Samsung TV in de slaapkamer dus dat is mijns inziens ook niet de oorzaak van het probleem.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kijk je wel op de digitale kanalen, en niet per ongeluk op de analoge kanalen die mogelijk nu uitgeschakeld zijn?

Wat doet de XH8596 zonder de CI+ module?

Zonder de CI+ module is zoizo NPO 1,2 en 3 en de kanalen boven de 925 te ontvangen als er signaal op de coax staat.

Lees ook eens de digitale kanalen opnieuw in.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jurr72
Ontdekker

Ik heb de kanalen opnieuw ingesteld zonder CI module. Resultaat is dat er geen kanalen worden gevonden. Zonder CI kaart kan ik de analoge kanalen bekijken, ga ik naar bijv RTL4 en stop ik de CI kaart in de TV dan krijg ik opeens de melding “geen signaal, controleer uw antenne aansluiting”. Deze melding krijg ik nu ook bij de analoge zenders zoals NPO 1, 2 en 3.

Andere TV in huis doet het prima, dus er is wel degelijk een signaal.

Andere ideeen?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als je de digitale kanalen opnieuw inleest, wordt er toch op einde aangegeven hoeveel kanalen er zijn gevonden?

De CI+ module heeft niks te maken met het ontvangen van de kanalen, deze decodeerd alleen maar.

Blijkbaar is er iets aan de hand met het coax-signaal wat naar de XH8596 komt.

Sluit de XH8596 eens direct aan op het AOP, eventueel met een andere coax-kabel.

suc6 ermee,
73's

profile.country.NL.title
Jurr72
Ontdekker

Dank voor de tip.

Ik heb een nieuwe kabel aangesloten en de zenders opnieuw geïnstalleerd.

Bij het installeren is een statusbalk zichtbaar. Bij de statusbalk wordt weergegeven dat er 0 kanalen zijn gevonden. In het volgende scherm wordt weergegeven dat er 316 kanalen zijn gevonden.

De TV gaat automatisch naar NPO1.

Nu steek ik de CI module en de TV. De Tv bevestigd dit.

Zodra ik nu zap naar NPO2 is het beeld zwart.

Ik krijg nu op iedere zender de melding dat er geen antenne signaal is.
Sluit ik de antenne nu aan op een externe decoder die is aangesloten via de HDMI ingang dan kan ik alle zenders wel bekijken.

Dus er is wel een antenne signaal want amders zou het scherm zwart moeten blijven bij de externe decoder.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Laat die CI+ module er nu eerst eens uit.

Sorry, maar ik ga er op dit moment wel van uit dat je met het digitale netwerk van Ziggo verbonden ben.

Heb je op NPO 1 wel of geen beeld?

Is de Guide ingevuld met de huidig tijd?

Zoja, komen de voorkeur nummers overeen?

Heb je al eens de "powerreset" uitgevoerd?

Of als laatste redmiddel eventueel de fabrieksreset uitvoeren.

suc6 ermee,
73's

profile.country.NL.title
Jurr72
Ontdekker

Hi pa3eia,

Tot slot de stekker uit het stopcontact gehaald en er na enige tijd weer ingestopt en zowaar, de TV doet het weer.

Ik neem aan dat je dit bedoelde met de "powerreset"?

Anyway, het probleem lijkt opgelost (voor nu).

Hopelijk blijft het nu goed gaan.

Dank voor je hulp.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zoals , op verschillende plaatsen in de Sony Community kan lezen is de "powerreset" uit te voeren vanuit de lui stoel d.m.v. de groene toets enkele seconden ingedrukt te houden en "opnieuw opstarten" te selecteren.

Deze actie voer ik standaard meerdere malen per week uit, zo blijft het toestel in perfect conditie.

73's