Deel jouw ervaring!
Hoi,
Het kan zijn dat ik oude koeien uit de sloot haal, maar kon op het forum niet vinden wat ik zocht.Of ik gebruik een verkeerde zoekterm.
Vandaag heb ik mijn Sony KD-55XG9505 geupdate. Android 10? Na het updaten geen wifi meer. Wat me wel opviel was dat de datum op 23juli staat en de tijd op 22.53.
Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:
Iemand die me hiermee kan helpen om mijn tv weer met Wi-Fi te gebruiken?
alvast bedankt
Ik heb ook deco maar met de hotspot op mobiel werkt het ook niet dus dat zal het niet zijn.
We zoeken verder. Ow het ligt volgens mij ook niet aan de modem of mesh systeem. Ik had ook geprobeerd om met rechtstreeks met de wifi van het modem verbinding te krijgen. Dat word wel gevonden en ook dan geen contact mee te maken,
Dus afwachten op een oplossing vanuit Sony?
Ja het zit hem echt in die update… tv werkt al 4 jaar perfect, op verschillende wifi netwerken. Werkte de avond van te voren nog, na de update niet meer… vind ook nergens de mogelijkheid om een oudere versie terug te zetten. Erg jammer want dan had ik tenminste een werkende tv, nu maar een internet kabel door het hele huis liggen als workaround. Hoop dat ze er snel wat mee doen, kreeg in ieder geval het idee van de service desk (telefonisch) (gebaseerd op de antwoorden en de voorstellen die ze deden) dat ze er niet veel mee gaan doen en we maar moeten wachten op een nieuwe update…
Ik ben ondertussen ook aan het zoeken op Reddit en andere Engelstalige fora. Ook daar veel mensen met hetzelfde probleem. En dezelfde oplossingen als die hier worden vermeld. We zijn dus niet de enige met dit probleem.
Jammer de de service desk dus niet op de hoogte is van de reeds aangeboden oplossingen en wat ik vooral jammer vind is de laatste oplossing. Dan maar bekabeld. Sorry ik heb echt destijds deze tv gekocht voor de mogelijkheid om via wifi te kijken!
Ow gisteravond bekabeld ook de verbinding ineens weg. Terwijl de rest van de apperatuur gewoon werkte. Dus maar via de playstation verder gekeken. Eh en die werkte wel na zijn laatste update
Probeer dit eens: Zet in de Deco app de zogenaamde “Fast Roaming” setting uit.
Laat maar horen of dat helpt.
Fast roaming uitgezet maar hier nog steeds hetzelfde
@Strampke Dank je wel voor het meedenken, maar helaas deze werkt ook niet. Zojuist alles opnieuw opgestart en alle stappen nog eens doorgelopen. Maar helaas niets van de aangeboden oplossingen helpt.
Iemand nog iets gehoord? Ik voel me als klant hier niet erg serieus in genomen door Sony. Zijn nu al 3 weken verder (als het niet langer is) en iets anders als "wacht maar op de volgende update" heb ik niet vernomen. Geen ons dan op zijn minst de mogelijkheid om een oudere versie terug te zetten... We leggen genoeg geld neer voor deze TV's maar iets basics als werkende WiFi is schijnbaar te veel gevraagd.
Het laatste wat ik via mail(19/12)heb ontvangen als antwoord:
Wij vinden het vervelend om te horen dat u een probleem ondervindt.
Gebruik een bekabeld netwerk als tijdelijke oplossing als het bovenstaande het probleem niet oplost, en wacht op een toekomstige software-update.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Nadien heb ik via Reddit nog verschillende klachten gelezen over het geen wifi meer hebben na de laatste update.
Maar inderdaad het blijft verdacht stil vanuit Sony.
Ik zou iedereen adviseren om weer contact op te nemen met Sony over het probleem, zodat ze snappen dat we het er niet bij laten zitten en ze misschien zo sneller met een update komen!
https://services.sony.nl/supportmvc/nl/Contact/Email?cat=televisions-projectors2&tab=Tips