Deel jouw ervaring!
Ik heb een XR-55X94J TV met een CI+ en dat werk niet goed, ik krijg een erg blokkerig beeld en regelmatig stopt hij er helemaal mee en dan moet ik de hele CI+ kaart er uit halen en weer in stoppen dan doet hij het weer.
Mijn vraag is zijn er meer mensen die hier last van hebben, en is hier een oplossing voor.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De verwachte update staat online.
suc6 ermee,
73's
De CI+ module van UPC of Ziggo werkt zoizo op alle Sony Bravia TV's.
Is het mogelijk om het type van de CI+ module met ons te delen?
73's
Mijn CI+ module is ( smit 1.3 ) V8
En ik heb de module al een keer vervangen plus de smartkaart maar die deden het zelfde ook blokken en uitvallen.
Ik heb ook Ziggo laten komen, en ze hebben alles doorgemeten en het signaal was prima.
hun konklusie was dat het aan de TV lag.
Kan mogelijk zijn dat het probleem door Macro-blocking wordt veroorzaakt, enkele Sony Community gebruikers het na de update v6.3800 geen last er meer van.
suc6 ermee,
73's
Ik heb de laatste update gehad op 4-8-2021 en dat was update PKG6.3800.0474. EUA
Dus zou in principe het probleem opgelost moeten zijn maar het is zelfs erger geworden.
Ook al eens een andere module geprobeerd i.p.v. de Smit.
De zenders opnieuw ingesteld;
Via Instellingen | TV kijken | Zenders | Zender installatie | Automatische programmering.
In plaats van bij de zender installatie te kiezen voor Kabel Ziggo kiezen voor Kabel Overige provider. Je moet dan nog wel even de frequentie en het netwerk-id van Ziggo invullen, zoals hier te vinden.
@HereIsTom schreef:In plaats van bij de zender installatie te kiezen voor Kabel Ziggo kiezen voor Kabel Overige provider. Je moet dan nog wel even de frequentie en het netwerk-id van Ziggo invullen, zoals hier te vinden.
Dit was de volgende eventuele oplossing die ook ik wilde aandragen.
suc6 ermee,
73's
Allereerst wil ik jullie bedanken voor de feedback.
Ik ga jullie suggesties uit proberen, ik hoop dat het gaat lukken ik ben niet zo technisch mijn leeftijd is 76 jaar en dan gaat het niet zo makkelijk meer, maar er staan goede stappen plannen bij dus heb ik goede hoop.
Ik heb ook contact gehad met Sony en het probleem was bekent, het is een software probleem en men is er mee bezig maar ze konden niet zeggen hoe lang het zou duren.
Hebben jullie ervaring hoe lang dit gemiddeld gaat duren,?
Wand dit erg irritant TV kijken.
Heb contact gehad met m'n contact persoon bij Sony Benelux, het is hoogstwaarschijnlijk toch wel het Macro-Blocking probleem. Dit kwam voor bij sommige Sony Bravia TV's uit 2020 en 2021. In de huidige firmware update is het over het algemeen bij de meeste gebruikers opgelost, helaas niet bij een ieder. Het is in onderzoek en hopelijk wordt het snel bij de nieuwe firmware opgelost.
wordt vervolgd,
73's