annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bravia TV schakelt mijn audio systeem in bij opstarten, dit is niet gewenst.

profile.country.NL.title
robv20
Ontdekker

Bravia TV schakelt mijn audio systeem in bij opstarten, dit is niet gewenst.

Mijn nieuw aangeschafte Bravia TV schakelt bij het aanzetten onmiddelijk mijn AV receiver in.

Voor gewoon even naar het journaal kijken of actualiteiten volgen is dit nogal overdreven, toch wil ik graag de voordelen van HDMI-CEC blijven houden.

Mijn voorgaande Samsung televisie was ook HDMI-CEC verbonden met mijn AV reciever (Anynet), maar die liet mijn receiver met rust. Wel was het zo dat als ik de receiver inschakelde, het geluid naar de receiver ging en het TV geluid werd uitgeschakeld (en vice versa).

 

Weet iemand hoe ik die situatie kan instellen? Dus wel alle mogelijkheden van ARC / HDMI-CEC, maar geen automatisch inschakelen van de AV receiver.

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mogelijk door een HDMI-blocker toe te passen.

Jammer dat je de type nummers niet met ons wil delen, dan haddden we mogelijk beter kunnen helpen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
robv20
Ontdekker

sorry, dat had ik in de bericht tags gezet. Het gaat om de XR-55A84K

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Je kan als de AV reciever (type???) een optische ingang heeft deze gebruiken i.p.v. de HDMI-verbinding.

Door de optische verbinding te gebruiken wordt er schakel pulse verstuurd tussen de beide apparaten.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
robv20
Ontdekker

De receiver is een Yamaha RX-A1010. Ik gebruik nu inderdaad de S/PDIF optische ingang, maar de handshaking zoals bij HDMI-CEC is er niet. Ingang van de receiver detecteert inderdaad wel het signaal, en zet de receiver op de juiste ingang. De rest moet ik echter zelf doen (volumecontrol, aan/ uitzetten geluid TV/Receiver).

 

Ik begrijp uit je antwoorden dat er niet een instelling in het menu van de TV is waar ik overheen gekeken heb?

 

Overigens ontzettend bedankt voor je inspanningen om dit tot een goed eind te brengen!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De RX-A1010 ken ik niet, mogelijk staat er iets in het menu van de A1010 om de HDMI-CEC uit te zetten.

Nee, er is niks aanwezig in het menu van de A84k om per HDMI-uitgang de CEC uit te schakelen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

In de handleiding van de Yamaha kun je vinden hoe je de HDMI control aan- uit kan zetten;

 

https://www.gebruikershandleiding.com/Yamaha-RX-A1010/preview-handleiding-443641.html?page=133

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
robv20
Ontdekker

Helaas, als ik HDMI off selecteer valt het hele ARC signaal weg.

Ik ga de HDMI blocker uitproberen, en anders wordt het de S/PDIF aansluitng 😞

 

Bedankt voor de inspanningen, wordt enorm gewaardeerd.

Groet, Rob