annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Blokkering beeld op KD-55X81J na laatste firmware update via ci+ ziggo.

profile.country.NL.title
thebrave1122
Lid

Blokkering beeld op KD-55X81J na laatste firmware update via ci+ ziggo.

Hallo iedereen, ik heb een KD-55X81J en ben best tevreden met de tv maar sinds de laatste of de firmware daarvoor ( de firmware’s kwamen snel achter elkaar) heb ik last van blokkering beeld. Ik maak gebruik van ziggo met ci+ module @Smit. Signaal niveau is 100/100 en kwaliteit is 84/100. Daar zie ik het probleem niet in, en heeft ook altijd goed gewerkt. Het is ook het oude ziggo gebied. Blokkering beeld komt voor op alle kanalen! Wanneer ik de ci + module verwijder is het probleem opgelost, maar dan heb ik natuurlijk niet alle zenders. Het klinkt als het probleem dat in het begin in de tv’s zat en als macro-blocking  bekend stond. Het lijkt er dus op dat dit weer terug in de firmware zit.  Ik heb dit ook gemeld bij Sony Nederland, en ze geven het door, en stellen voor de tv te resetten. Tegen beter weten in gedaan, maar dit heeft niet geholpen. 

Ben ik de enige met dit probleem?  Is er een instelling om dit op te lossen? Of hopen dat het in de volgende firmware opgelost is?

 

Verder vindt ik de ondersteuning voor ci+ vrij slecht op deze tv. Dit probleem, maar ook regelmatig de melding dat de smartcard of ci+ module niet goed geplaatst is. Maar na een reboot zit hij wel goed…. Of een melding dat er geen signaal is, maar even heen en weer switchen en er is in ene wel signaal. 

Groet, Ronald

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Nog nergens (bijv. Tweakers.net) iets gelezen over blokkerig beeld (macro-blocking) in de huidige firmware update.

Hier ook geen last dat de CI+-module of smartkaart niet goed is geplaatst. Wel heel soms de melding dat er geen signaal is, maar dat is sporadisch.

 

Al een andere CI+ module uitgeprobeerd, de module van @Smit is tegenwoordig niet een van de kwaliteits module in de huidige TV's en digitale netwerk. Desnoods tijdelijk een nieuwe module bestellen bij Ziggo en na het testen terugsturen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
thebrave1122
Lid

Hallo, ik heb gedaan zoals voorgesteld en heb een "nieuwe" CI+ module bij ziggo besteld. Maar helaas kreeg ik precies de zelfde module die ik al had, een SMIT 1.3! Alleen andere kleur stikker er op. En zoals verwacht gaat het blokkerige beeld gewoon door. 

 

Een zoekslag in het forum, gaf mij het volgende topic:

https://community.sony.nl/t5/android-tv/blokkerig-beeld-77a80j-na-update-v6-6070-middels-ci-module/m... 

 

Ook hier blokkerig beeld na een firmware update, en ook in veel oudere topics zie ik blokkerig beeld voorbij komen na een firmware update. En de oplossing voor sommigen is dan ook hem laten repareren. Moet ik nu de tv in storing melden of wachten op een firmware update? Is er eigenlijk al kijk op een nieuwe firmware?

profile.country.NL.title
mdevnl
Ontdekker

Zelfde probleem met 55X94J icm met ziggo en ci+ module. Met de software update van maart 2022 was macro blocking verholpen. Ruim een jaar lang geen enkel probleem gehad, maar recent is het weer terug gekomen. Valt vrijwel niet meer normaal naar te kijken.

 

Ci+ module uit de tv halen geeft direct goed beeld voor kanaal 1, 2 en 3. Ook bij tv kijken via de ziggo app of andere apps als Netflix doet het probleem zich niet voor.

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@mdevnl 

@thebrave1122 

 

Zijn jullie beide aangesloten op het digitale netwerk in het voormalige Ziggo gebied?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
thebrave1122
Lid

Goedemorgen,

 

Ik zit inderdaad in het voormalig ziggo gebied.

 

Ik heb trouwens de tv ter reperatie aangeboden, op advies van de elektronica zaak waar ik hem gekocht heb. Ben benieuwd wat daar uit komt.

 

gr. Ronald

profile.country.NL.title
mdevnl
Ontdekker

Ja inderdaad ook Ziggo gebied.

 

Misschien probeer ik ook maar of een reparatie mogelijk is.

Twijfel daar trouwens wel aan. Als vorig jaar exact hetzelfde euvel verholpen is met een software update, lijkt het onwaarschijnlijk dat het nu een hardware probleem is.

profile.country.NL.title
thebrave1122
Lid

Reparartie staat voor morgen gepland. Maar vanmorgen had mijn tv een software-update 6.7240. Maar helaas heeft deze software update het probleem niet opgelost. Hopen dat het morgen opgelost is.

 

gr. Ronald

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@thebrave1122 

Ben benieuwd of dat het met de reparatie is opgelost.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
thebrave1122
Lid

Afgelopen vrijdag is de monteur langs geweest en heeft eerst getest of het probleem zich voor deed. De tv deed het in eerste instantie niet op RTL4 maar de ticker van RTL Z gaf wel de fout weer. De monteur gaf aan dat het vooral bij snel bewegend beeld voor kwam. De monteur maakt foto's van het probleem en en wat ik zo zag stond zijn telefoon helemaal vol met deze beelden, het komt dus vaker voor. Hierna heeft de monteur het moederbord vervangen, zet dus na de test de tv terug naar fabrieksinstellingen! Hij gaf ook aan dat het een andere revisie moederbord is, dus hopen dat deze niet zo snel stuk gaat. Ik heb de tv nu een aantal dagen in gebruik en geen problemen meer gehad. Mijn advies als je blokkerig beeld hebt tijdens snelle bewegingen in combinatie met CI+ (van ziggo), aanmelden voor reparatie!

 

gr. Ronald