annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Blokkerig beeld op KD-43X89J na firmware-update v6.8160

profile.country.NL.title
hendrik29
Nieuw

Blokkerig beeld op KD-43X89J na firmware-update v6.8160

Wij hebben een KD-43X89J tv en kijken via Ziggo met een Quantis CI+ module (1.4/1.3/1.2). Sinds de firmware-update v6.8160 van februari dit jaar hebben we regelmatig blokkerig beeld op alle zenders. De beeldkwaliteit is 100/100 en de signaalsterkte 91/100. Het aansluitpunt (AOP) en de wandcontactdoos zijn reeds vervangen. Als we de tv rechtstreeks op het AOP aansluiten hebben we nog steeds blokjes. De CI+ module is tijdelijk vervangen door een nieuwe, maar dit maakt ook niet uit. Als we de CI+ module verwijderen, zijn de blokjes verdwenen! Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Helaas een bekend probleem in de J en K serie i.c.m. de CI+ module. Ook hier gehad in de beide Sony Bravia's TV's.

Na een nieuwe hoofdprint geplaatst was het probleem opgelost.

Voor eventuele reparatie kan je hier de X89j aanmelden.

Wat je kan doen is de ZiggoGo TV applicatie uit de Google playstore te installeren waar de beeldverstoring niet voordoet.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
hendrik29
Nieuw

Bedankt voor de snelle reactie en tip! Wel heel vervelend dat Sony door een firmware-update tv kijken i.c.m. een CI+ module defect maakt buiten de garantieperiode.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sorry dat ik het niet vermeld had dat dit defect niet door een firmware update is ontstaan, anders had je zowel als hier en andere in de landen met de combinatie van de CI+ module het een jaar geleden al gehad.

Als je geen HDD er aan heb hangen, installeer dan de ZiggoGO TV appplicatie. De beeldkwaliteit is perfect ervan.

suc6 ermee,
73's

profile.country.NL.title
remeijn
Ontdekker

LS,

ik heb exakt hetzelfde probleem op een KD-43X81J.

Hiervoor zijn Ziggo-monteurs bij mij langs geweest: signaalsterkte en kwaliteit prima, zelfs direkt vanaf CAI-hoofdaansluiting "pixelation" (huisinstallatie dus uitgesloten).

De suggestie van de (kundige) Ziggo-monteur was de Low Noise Amplification (LNA) uit te schakelen; maar hij wist dit in de instellingen (veranderd na laatste firmware-update) niet terug te vinden.

Ik ga een aparte post plaatsen om LNA instellingen te vinden/uit te schakelen plaatsen.

M vr gr,

René Meijn

Hoeven

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@remeijn 

In je nieuwe topic heb ik je geantwoord.

73's

profile.country.NL.title
mmaars
Ontdekker

Hier helaas hetzelfde probleem met een A80J. Na de firmware update ontzettend blokkerig beeld. Zodra de CI+ module verwijderd wordt is alles in orde. Hoe krijgen we dit probleem bij Sony onder de aandacht?

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan
profile.country.NL.title
mmaars
Ontdekker

Bedankt Tom. Ik heb Ziggo. Kijken met de app kan alleen via chromecast; rechtstreeks de app op de tv wordt niet ondersteund. Wil dus liefst gewoon via dvb-c kijken.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Deze App zou je ook op jou TV moeten kunnen installeren; 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ziggo.tv&hl=nl

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________