Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Audio Drop Out KD-55XG9505 en HT-ZF9 Combo

OPGELOST
profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

Audio Drop Out KD-55XG9505 en HT-ZF9 Combo

Hi,

 

Ik heb enkele weken terug een nieuwe Sony TV gekocht, KD-55XG9505 en deze aangesloten via eARC aan mijn soundbar, HT-ZF9. Alles werkt prima buiten het geluid dat steeds weg valt, maar het beeld blijft doorspelen tijdens het gebruik van de Netflix app. Dit gebeurd hoofdzakelijk met Dolby Atmos/ Dolby vision content.

 

Wel en niet:

  • Het probleem doet zich niet voor bij het gebruik van mijn Sony X800 4K speler nog met de recente AirPlay waar Apple TV goed alle Dolby Atmos zowel als Vision on onderbroken doorgeeft.
  • Het probleem doet zich makkelijker voor kort of direct na het laden van een volgende nieuwe episode of tijdens het onderbroken kijken van film of episode.

 

Te info:

  • Alles is aangesloten via de Soundbar als centraal punt,
  • Alle toestellen zijn op de laatste firmware,
  • Enhanced format staat op alle porten open, (soundbar)
  • eARC staat aan, (TV)
  • Audio Uitgang staat op Auto 2 en op Dolby Digital Plus. (TV)

 

Wat heb ik al gedaan:

  • Alle hoogwaardige HDMI kabels getest,
  • TV helemaal stroomloos gezet voor 3 minuten,
  • Updates Netflix verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,
  • Factory Reset tv,
  • Firmware update (29/01/2020),
  • 5Ghz WiFi check. (Uitstekende Verbinding)

 

Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden!

Daarnaast heb ik op de US Sony Community ook veel problemen gelezen over deze gelijkaardige audio-issues. Meeste personen hadden dit probleem na de update naar Android Pie. Sony zou blijkbaar weten over dit probleem, maar nog geen oplossing. Beetje jammer want ik was zeer tevreden van mijn andere TV KD-49XE9005 die nu in mijn bureau staat met HT-XF9000. 😞

Kan iemand helpen of dit doorgeven aan de desbetreffend?


Thanks,

StrikerXL

92 ANTWOORDEN 92
profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Ik heb nog steeds niets vernomen van Sony Support. Dit is toch niet meer normaal. Ik kan ze simpelweg niet bereiken?!

 

Het geluid valt ondertussen meerdere keren per avond weg. Internet staat vol met mensen die hetzelfde probleem hebben en niemand krijgt antwoord van Sony. Ik denk eerder dat het een productiefout is en dat ze het met een update niet kunnen oplossen. Het lijkt alsof de tv de bandbreedte over earc niet aan kan. Ik heb alles al geprobeerd, maar niks helpt. Verschillende avonden ben ik kwijt met troubleshooten.Nu mag Sony ook eens iets doen! Er komt niks meer van Sony in mijn huis! Deze combo heeft me net geen 2000 euro gekost en de functie waar ze zo met adverteren werkt simpelweg niet?!

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Er is een officiële melding van dit probleem gemaakt en ze zijn bezig met onderzoeken. Momenteel ben ik helaas nog in afwachting van een mogelijke oplossing. Zodra ik meer informatie ontvang, zal ik dit gelijk met jullie delen! 

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

Het volgende is er nog bijgekomen, nu werkt mijn remote van tv niet meer om mijn Sony soundbar te bedienen of mijn devices die via de soundbar zijn aangesloten. Ik heb mijn soundbar gereset, helaas werk dit niet meer. Nu moet ik al mijn afstandsbedieningen gebruiken om al mijn devices te besturen. Bravia Sync aan en uit gezet, maar dit helpt ook niet. Hij geeft wel nog het geluid weer en beeld van de 4K speler. Daarnaast heb ik alle HDMI kabels aangesloten via de TV nu om de soundbar te vrijwaren dat die niet goed meer zou werken, ook helaas is dit niet het geval. Het wordt hier met de seconde gewoon beter met deze TV... . 😡

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Ook hier bijkomende problemen.

Ik gebruikte eerst altijd de Dolby virtualizer op de soundbar ipv de sound
modes. Nu heb ik de sound modes ingeschakeld om gebruik te maken van de
vertical sound... Valt nu ook het geluid dagelijks weg bij gewone HD
content ipv enkel Atmos/4k.

Deze tv's zitten vol met bugs. Helaas heb ik de tv al meer dan 30 dagen
anders ruilde ik hem meteen in. ALS er een update komt ben ik benieuwd
welke bugs er dan gaan insluipen...

Hoe moeilijk kan het zijn om een tv te verkopen die effectief doet wat hij
moet doen. Beeld + geluid weergeven.
profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

Ondertussen is mijn moederbord vervangen door de service diensten van Sony, maar het probleem is nog steeds niet verholpen. 😞

 

Ik weet niet meer wat ik moet doen.

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Toevallig dat u net nu post. 

Ik ben OPNIEUW al heel de avond aan het zoeken naar een oplossing. Wij zijn dit zo beu! 

Meermaals contact opgenomen met Sony, enige antwoord "we sturen dit naar de juiste afdeling, gelieve niet te antwoorden op deze mail, dat vertraagd het proces."

 

Ik krijg steeds meer problemen met de tv EN de soundbar. Deze begint nu ook kuren te hebben. De Subwoofer verbinding valt soms weg, geluid van de Subwoofer stopt voor 1 sec,..dan moet ik hem volledig opnieuw linken en dan is het goed voor enkele dagen...

De tv heeft nu ook hetzelfde probleem met geluid dat wegvalt met zo goed als ELK TYPE CONTENT! 4K, HD, SD...dus niet alleen Atmos content.

 

Speel ik iets af via de PS4 dan blijft wel alles werken. Maw, de software van de tv is rommel. Ongelofelijk! 

Ik hoop dat meer mensen dit lezen die hetzelfde probleem hebben en Sony onder druk zetten. 

Er is iets grondig mis met de tv maar Sony neemt zijn verantwoordelijkheid niet. Als er binnen 2 weken geen oplossing is dan wil ik HET VOLLEDIGE BEDRAG terug. Zo niet ga ik een stap verder. Sony verkoopt producten die niet doen wat ze beloven. 

Ik wou nog een draadloze noise cancelling hoofdtelefoon kopen maar daar zie ik mooi van af. Ik ga wel naar de concurrentie.

 

Deze set kost 2000 euro! Niet anders dat frustratie en problemen. Sony doet NIKS! 

profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

Ik heb geen problemen wanneer ik de TV gebruik met men Telenet tv box, Sony 4K player of via externe hdd, enkel met Netflix, YouTube en Google Films.

 

Btw, als je soundbar ontregeld is geraakt moet je alles 3 minuten zonder stroom zetten. Dat kan helpen.

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Correct. Ik ben van mening dat dit niet zo moeten, en zeker niet elke dag. 

 

Het feit dat we deze problemen alleen hebben op het smart gedeelte van de tv bevestigd dat het de firmware is die niet ok is. Enkel Sony kan dit oplossen door nieuwe firmware aan te bieden. Maar blijkbaar kunnen ze het niet oplossen... Gaan ze ons dan vergoeden?

profile.country.BE.title
StrikerXL
Lid

Sony geeft een nieuwe betere TV of ik wil mijn geld terug of het raakt opgelost met een echte fix via de firmware, maar daar vrees ik voor.

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

https://ap.community.sony.com/s/question/0D54O00006K0syRSAR/can-developers-review-these-logs-re-x950...

 

Hier moet iemand van Sony naar kijken.

Deze persoon heeft mogelijks het probleem gevonden in de adb logs. Hij krijgt ook geen reactie, net als zovele anderen. Ik vrees dat we een tv hebben die nooit in orde zal komen. Dit probleem bestaat al veel te lang.